Emst 1 was gewaagd aan Voorst 1 maar verliest met 2-1

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

16 september 2012 14:00

Kiliccan, H.

Verslag VV EMST:  Voorst geeft Emst les in effectief omgaan met kansen. De nummer 2 en 3 van deze jonge competitie ontmoeten elkaar in Voorst. Een wedstrijd met twee verschillende speel stijlen. Eén met lange ballen en snel je mensen voor aan het werk zetten. De ander door middel van opbouwen. Emst was zeker de eerste helft te lief in de duels en vooral de overtuiging van het winnen van een duel was veel minder aanwezig dan bij Voorst. Maar ondanks deze conclusie wisten Emst wel met goed voetbal, vier 100% kansen te creëren. Helaas zonder resultaat en een ruststand van 1-0 voor Voorst. De tweede helft was nog geen vijf minuten oud en Emst had de gelijkmaker al kunnen scoren maar helaas nog steeds slordig in de afwerking. De druk op Voorst werd opgevoerd. Zij moesten terug maar konden wel hun geliefde spel spelen namleijk op de counter. En uit één hiervan moest onze keeper Jan van Zuuk aan de noodrem trekken met een penalty als gevolg en de 2-0 op het scorebord.

Raar maar waar was op dat moment was de wedstrijd nog lang niet gespeeld. De mannen van Emst stroopten hun mouwen op voor een laatste offensief. Helaas werd een penalty voor Emst niet benut en werd het toch wel heel moeilijk. In de 92e minuut scoorde Yoeri nog uit een vrije trap de 2-1. Hhelaas was er niet genoeg tijd meer voor de gelijkmaker en bleven de drie punten in Voorst.

Opstelling VV EMST: Jan van Zuuk, Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Robbert Jan Goedhart , Robbert Mulder, Tim Vijge, Niek Vijge (81e min Desmond Dijkgraaf), Lorenzo van Gortel (75e min Gerben de Groot), Gerben van Essen, Marc van der Mars (aanv) (45e min Jeroen van Essen), Yoeri Zweekhorst

Niet gespeeld: Oscar Jonker en Joost van Ark

Verslag De Stentor Apeldoorn:
Emst kreeg een nederlaag te verwerken. De uitwedstrijd tegen Voorst ging met 2-1 verloren. ,,Dit was een leuke wedstrijd om te zien’’, zei trainer Martin Langhen­kel van Emst. ,,Beide ploegen kre­gen veel kansen, het was alleen zonde dat wij die niet wisten te be­nutten.’’ Langhenkel vond dat zijn team goed voetbalde, maar onge­lukkig was in de afwerking . ,,We waren gewoon niet doortastend ge­noeg in de afronding. Daarnaast verzuimden we achterin tot twee keer toe om hard genoeg in te grij­pen, waardoor we een doelpunt en een strafschop tegen kregen.”