Emst verliest ook 2e keer van Hattem op Hattemtoernooi

Hattem 1 (zon)

19 augustus 2012 11:00

Nadat we vorige week een zondag als warme zondag betitelden was het nu een tropische, snik hete zondag en wederom reisden we af naar Hattem voor de tweede toernooidag

Na overleg van de toernooileiding en de deelnemende clubs werd besloten de aanvangstijden te vervroegen naar de morgen. Dit vanwege de extreem hoge temperaturen die in de middag verwacht werden. De 1e wedstrijd was al om 10.00, dus vroeg uit de veren en op weg naar Hattem. Gelukkig hoefden we daar niet naar een parkeerplek te zoeken, dat was wel anders wanneer je naar het Heerde strand had willen gaan.

De eerste tegenstander was Hattem waar we vorige week met 6-0 van verloren hadden. Deze tweede ontmoeting was al weer een stuk beter dan die 1e ontmoeting. Waren we afgelopen donderdag bij Wijthmen nog met bijna volledige selectie, vandaag waren er helaas weer 4 afwezig. Gelukkig deden de anderen stinkend hun best en was de eerste grote kans van de wedstrijd voor ons maar deze ging er helaas niet in. Als we gewoon door blijven werken dan komen die doelpunten er vanzelf maar ja het zou fijn zijn dat als wij de kansen gelijk gaan afmaken. Dat maakt het voetballen en de uitslagen een stuk leuker. We konden namelijk redelijk tegenstand bieden aan vierde klasser Hattem. Zeker op de momenten dat we onze taken netjes wisten uit te voeren.

Ondanks de hoge temperatuur benutte Hattem de kansen wel goed. In drie passen lag de bal in ons doel en er volgden er nog 2 tegendoelpunten. Een uitslag van 3-0 waar mee te leven viel maar o wee als die kansen aan Emsterzijde toch eens gemaakt gaan worden.

De tweede tegenstander van vanmiddag was derde klasser Overwetering die ons het de eerste wedstrijd heel moeilijk maakten met een verschrikkelijk goede en bewegelijke spits. Deze was vandaag afwezig  maar in de voorhoede stonden nu twee donkere en super snelle spitsen.

Je kon duidelijk zien dat Emst nu  alweer een stuk beter stond dan vorige week. We maken dus stappen vooruit. Wel weer die mooie hele mooie kansen voor Emst, die moeten er toch echt een keer in mannen ;-) Uiteindelijk ging ook deze wedstrijd verloren en wel met 2-0.

Toch kunnen we over de twee wedstrijddagen terug kijken op een geslaagd toernooi waar veel is uitgeprobeerd waar bij vlagen goed is gevoetbald d.m.v. de getrainde driehoekjes.

Mannen het glas is op dit moment half vol.

Spelers Emst 1: Oscar Jonker, Herman Bosch , Dennis Pannekoek, Robbert Mulder, Michael Pannekoek, Tim Vijge, Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen, Marc vd Mars, Youri Zweekhorst, Jeroen van Essen, Robbert Jan Goedhart, Mark vd Esschert, Raymond de Gunst, Rene de Wilde