Overwetering een maatje te groot voor Emst

Overwetering 1 (zon)

12 augustus 2012 13:30

Zo maar een zondag in augustus. Een zondag die als een van de zonnigste zondag de boeken in gaat. 25 graden en een strak blauwe lucht.

Welke trainer haalt het dan in zijn hoofd om te gaan voetballen met dit weer. Eigenlijk zou je aan het Heerder strand moeten liggen.

Helaas kan de trainer veel maar het weer regelen valt hier niet onder.

En dan ook vanwege de vakantiespreiding met een minimum aantal spelers, 12, op weg naar Hattem om daar mee te doen aan hun toernooi.

De eerste wedstrijd was tegen het in de derde klasse spelende Overwetering. De eerste minuten kwamen we me kunst en vliegwerk en mede door goed keepers werk van Jan van Zuuk door. Toch kwam al snel de 0-1 achterstand door een goede voorzet en achter het standbeen in tikken van de spits van Overwetering. Ook hier was Jan van Zuuk zelfs niet tegen bestand.
Helaas was het spel van Emst heel erg onrustig en vooral onzuiver. Hierdoor kon er geen echte vuist maken tegen Overwetering met als gevolg een 0-3 nederlaag.
Positieve aan deze eerste wedstrijd was toch de kansen die wij zelf gecreëerd hebben. Helaas zijn we nog niet scherp genoeg om deze om te zetten in doelpunten waardoor een uitslag er heel anders uit kan gaan zien

De tweede wedstrijd tegen gastheer en 4e klasser Hattem. Dit na een gedwongen uur rust. De spelers moesten de spieren weer opwarmen en de knop kon weer op voetbal gezet worden wat best moeilijk is met dit mooie weer.
Voor dat we er ook erg in hadden stonden we al vroeg met 1-0 achter en liepen dus weer achter de feiten aan lopen en de honger van Hattem was pas op bij 5-0.
Ook in deze wedstrijd heeft Emst een aantal goede kansen gehad om de stand een dragelijker aanzien te geven

Uiteindelijk toch twee zware wedstrijden maar waar we wel weer wat mee kunnen voor de toekomst en 4 wedstrijden binnen een week bleek in deze periode toch wel iets te veel te zijn.

Volgende week zondag 19/8 wederom naar Hattem voor het 2e gedeelte van dit toernooi. Dan zijn er een aantal vakantiegangers terug en zal de bezetting iet wat breder zijn. Ook zullen we dan 2 x 45 minuten achter elkaar gaan spelen, namelijk om 13:30 uur tegen Hattem en na een kwartier rust om 14:30 uur tegen Overwetering,

Selectie: Jan van Zuuk, Dennis Pannekoek, Gerben de Groot, Robbert Jan Goedhart, Niek Vijge, Tim Vijge, Raymond de Gunst, Marc vd Esschert, Mark van de Mars, Youri Zweekhorst, Jeroen van Essen, Robbert Mulder.