Voorst 2 is in oefenwedstrijd maatje te groot v.v. Emst 2

22 augustus 2021 10:00

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Vandaag de eerste offciele oefenwedstrijd voor v.v. Emst 2.

Om 10:00u mocht reserve 5e klasser v.v. Emst 2 in Voorst aftrappen tegen reserve 4e klasser Voorst 2.

Al snel in de wedstrijd werd duidelijk dat Voorst 2 over een geroutineerd elftal beschikte. Later werd duidelijk dat deze spelers een paar jaar geleden nog als 1e elftal acteerden. Een jeugdig v.v. Emst 2 probeerde er een wedstrijd van te maken maar Voorst 2 wist de bal goed in de ploeg te houden en door middel van rond te combineren naar het doel van v.v. Emst 2 keeper Rick Mulder te komen.

V.v. Emst 2 starte wat onwennig maar liet bij vlagen ook goede dingen zien.  Er waren kansen aan beide kanten waar opgemerkt moet worden dat de beste kansen voor Voorst 2 waren. Na 30 minuten spelen kwamen zij dan ook op een 1-0 voorsprong. Vlak voor de rust werd het ook nog 2-0 en 3-0 waarbij de verdediging van Emst 2 niet vrijuit ging.

In de rust een paar omzettingen door trainer Herman Bosch en om 11:00u werd er gefloten voor het begin van de 2e helft.
Voorst 2 startte deze 2e helft eigenlijk net zoals ze geeindigd waren in de 1e helft. Goed positiespel en veel balbezet. Emst 2 had het hier moeilijk mee. Maar probeerde er nog een wedstrijd van te maken en hoopte op een doelpuntje. Echte grote kansen kwamen er niet voor Emst 2 en het was in de 60e minuut toch weer Voorst 2 die scoorde, 4-0.

In de 73e minuut kreeg Emst 2 toch een kleine beloning voor het harde werken. De pas 3 minuten in het veld zijnde Rick Beunk scoorde fraai na een knappe actie van linksback Bram Boeve, 4-1.

Het laatste kwatier was weer voor Voorst 2 en bij Emst waren de kwartjes op. Voordat de goed fluitende scheidrechter na 90 minuten had gefloten wist Voorst 2 de eindstand op 6-1 te tillen.

Conclusie na deze eerste oefenwedstrijd voor Emst 2 is dat deze tegenstander van vandaag een maatje te groot was maar Emst 2 weer even lekker op het veld gestaan heeft en een basis heeft kunnen leggen waar de komende weken verder op gebouwd kan gaan worden.

Vandaag nog even een bedankje aan de mooie groep Emst supporters die naar Voorst waren afgereisd om Emst 2 te steunen, top !!

Komende dinsdag weer een zware tegenstander voor Emst 2. Om 19:00u staat een uitoefenwedstrijd tegen zaterdag reserve 3e klasser Vios V 2.