Emst wint overtuigend van Gorssel

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

11 maart 2012 14:00

Dinkela, G.

Heerlijk voetbalweer, een goede grasmat, een aansprekende tegenstander en veel toeschouwers. Alle ingrediënten voor een mooie voetbalmiddag en dat werd het ook.

Nog maar net begonnen aan de wedstrijd diende de eerste wissel zich al aan. Helaas niet gepland moest keeper Jan van Zuuk na het stoppen van een afstandsschot van Gorssel met een hamstring blessure het veld verlaten. Reserve doelman Oscar Jonker die de ochtend al een hele wedstrijd in Emst 2 had gekeept nam zijn plaats in en heeft dit goed gedaan. In het begin was het even wennen voor hem maar al snel liet hij zich zien als een goed functionerende sluitpost. Een behoorlijke tegenvaller, maar de ploeg ving dit goed op door bij vlagen goed voetbal op de mat te leggen. Helaas nog zonder doelpunten. Hier kwam in de 23 minuut verandering in nadat een voorzet van rechts goed met links werd afgewerkt door Lorenzo van Gortel. Gorssel stelde hier een paar vrijetrappen en corners tegenover die gelukkig niet het gewenste resultaat opleverde. Met een vertraging van maar liefst zeven minuten zochten we de thee op.

Nog maar net terug op het veld zat menigeen nog aan de thee of biertje of Emst ging verder met het goede veldspel van de 1e helft. Ditmaal werd via de rechter kant een haar zuivere voorzet van Raymond de Gunst, het schitterend inlopen en met duik de bal inkoppende Marc van Mars, 0-2 voor Emst. Helaas duurde deze voorsprong maar kort want Gorssel kwam terug tot 1-2. Hierna schroefde Gorssel de druk op, waardoor er ruimte achter hun verdediging ontstond voor de counter die diverse malen goed door Emst werden uitgevoerd en resulteerde in de 1-3 via Marc van de Mars en de 1-4 door Gerben van Essen. Het slot akkoord was wederom voor Marc van de Mars die met zijn bewegingen de keeper en voorstopper het bos in stuurde en de 1-5 op het bord te zette, een ware hattrick voor deze Emster-spits. De winst was binnen dacht Emst rond de 85 min maar niet wetend dat de scheidsrechter er na de 90 minuten reguliere speeltijd nog eens 15 minuten door liet spelen. Gelukkig zonder verandering van stand. De busreis was op deze zonnige zondag ook echt zonnig voor Emst.

Opstelling: Jan van Zuuk (5e Oscar Jonker), Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Robbert Mulder, Robert-Jan Goedhart, Raymond de Gunst (45e Gerben de Groot), Tim Vijge, Lorenzo van Gortel, Sven Jansen, Gerben van Essen, Michael van Essen (45e Marc van de Mars). Niet ingevallen: Yoeri Zweekhorst.