V.v. Emst 1 boekt knappe maar ook ruime overwinning op nummer 5 van de competitie IJsselstreek 1

IJsselstreek 1

1 mei 2022 14:00

L.A. Verhart

Sportpark 't Hanendârp
Hanendorperweg 83
8166JH
EMST

Verslag www.destentor.nl (Apeldoorn):
Emst is de laatste weken aardig op dreef en heeft zelfs weer zich op rechtstreekse handhaving na de 6-1 overwinning op IJsselstreek. „En het was ook zeker niet gestolen”, zei een blije trainer Jeroen de Vries. „Ik had al vrij snel door: het kwartje moet vandaag wel onze kant op vallen. En je merkte ook wel dat er bij IJsslstreek twijfel in de ploeg zat. Het veld werd daardoor groot en daar konden wij beter mee overweg. We winnen de wedstrijden die we kunnen winnen en vaak ook met leuk voetbal.”
Emst – IJsselstreek 6-1 (4-1). 6. Raoul Gerrits 1-0, 24. Marc van de Esschert, 27. Wouter van Amersfoort, 37. Van Amersfoort 4-0, 40. Mitchell Kiffen 4-1, 68. Rowan Mekelenkamp 5-1, 81. Rick van Mourik 6-1.

Verslag www.destentor.nl (Deventer):

Eigenlijk kon IJsselstreek-trainer Mitchel de Groot zijn team weinig kwalijk nemen na de 6-1 zeperd tegen Emst. ,,Zoals ik al veel vaker heb aangegeven hebben we gewoon een té smalle selectie. Wij kunnen het simpelweg niet aan om én donderdag én zondag te leveren, het is voor ons als kleine vereniging niet te bolwerken”, sprak De Groot na de nederlaag. ,,Momenteel heb ik de beschikking over zo’n elf á twaalf spelers. Vandaag stond ik zelf te vlaggen!” Desondanks kan IJsselstreek, door een indrukwekkende eerste seizoenshelft, waarschijnlijk uitkijken naar een nieuw jaar in de vierde klasse.
Emst – IJsselstreek 6-1 (4-1). 8. Raoul Gerrits 1-0, 24. Marc van de Esscher 2-0, 27. Wouter van Amersfoort 3-0, 37. Van Amersfoort 4-0, 40. Mitchel Kiffen 4-1, 68. Rowan Mekelenkamp 5-1, 81. Rick van Mourik 6-1.