Emst boekt eerste overwinning in Deventer

Go Ahead Deventer 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

25 september 2011 14:00

Lune, F. van

Go Ahead 1 – Emst 1, 0-4. De positief ingestelde coach zou zeggen 4x scoren in een uitwedstrijd en drie punten mee naar Emst na drie nederlagen, lekker hoor en goed gedaan. De kritische coach zou zeggen, we hadden er vandaag zeker 10 moeten maken gezien het aantal kansen dat we hadden. Na drie nederlagen, verdient of niet doet niet ter zake, zijn we blij met de drie punten en doe ik er verder geen uitspraak over zei de realistische coach!

Er is vandaag door Emst voor iedere meter geknokt, zeer georganiseerd gespeeld, weinig tot niets weggeven en wederom is gebleken dat ons team bestaat uit 16 man en niet 11. Oscar Jonker liet dit vorige week met zeer goed keeperswerk tegen Twello al zien en vandaag toonden Michael van Essen en Sven Jansen aan van grote waarde te zijn voor dit Emster team. Michael kwam in de 70e minuut voor de moegestreden Raymond de Gunst, was constant dreigend en gooide met zijn puike assist op de keihard werkende Marc van de Mars (die de 0-3 maakte), de wedstrijd op slot. Sven kwam in de 78e minuut voor de twee keer scorende Gerben van Essen, werkte zich een slag in de rondte en maakte in de 96e minuut de dikverdiende 0-4. In de 65e minuut was de niet fitte Gerben de Groot in de ploeg gekomen voor Robert-Jan Goedhart, die op een schandalige wijze uit de wedstrijd was getrapt door de nummer 10 van Go Ahead. Gerben de Groot kon/mocht eigenlijk niet spelen i.v.m. vocht in zijn knie, maar speelde in het belang van het team met pijn en gaf helemaal niets weg aan de goede rechtsbuiten van Go Ahead. Deze instelling tekende het Emster team vandaag en ondanks de gemiste kansen stond er na bijna 105 minuten voetbal, een trots begeleidingsteam vandaag.

Opstelling: Jan van Zuuk, Robbert Mulder, Roy Wagenvoort, Dennis Pannekoek, Robert-Jan Goedhart (65e Gerben de Groot), Raymond de Gunst (70e Michael van Essen), Tim Vijge, Mark van den Esschert, Gerben van Essen (78e Sven Jansen), Marc van de Mars, Lorenzo van Gortel. Niet ingevallen: Oscar Jonker. Afwezig: Joost van Ark, Desmond Dijkgraaf.