sv Vaassen JO11 in competitiewedstrijd kopje groter en maatje te groot voor ons jonge v.v. Emst JO11

Emst JO11-1JM

Vaassen JO11-1JM

4e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 25

11 september 2021 10:30

H. Rozendal

Sportpark 't Hanendârp
Hanendorperweg 83
8166JH
EMST

Vandaag de 2e competitiewedstrijd uit de 1e fase voor onze v.v. Emst JO11.
De tegenstander die vandaag naar Emst kwam was buurman sv Vaassen.

Leuk details bij de wedstrijd was dat v.v. Emst 35+ speler John Berkhoff de coach van dit sv Vaassen team was.

V.v. Emst JO11 was helemaal compleet, alle 12 spelers waren vandaag aanwezig en hadden er zin in nadat ze vorige week in een erg spannende wedstrijd wisten te winnen uit bij ZVV´56 JO11.

Bij de warming-up werd al duidelijk dat het een zware morgen voor onze v.v. Emst JO11 zou gaan worden.
Bijna alle sv Vaassen spelers waren een kop groter. Dit bleek ook wel te kloppen want dit was een 2e jaar JO11 team die aangevuld werd met meiden die een jaar ouder mogen zijn. Onze v.v. Emst heeft juist het omgekeerde want bij onsmaar 4 JO11 spelers die aangevuld worden met 8 JO10 spelers.

Maar goed om 10:30 uur begon deze 2e competitiewedstrijd voor Emst.

Sv Vaassen was duidelijk de betere ploeg en probeerde de bal rond te spelen en met een aantal afstandschoten probeerden ze te scoren.
Emst werkte hard en probeerde zoveel mogelijk aanvallen tegen te houden. Tot aan het middenveld lukte dit goed maar aanvullen voor Emst was niet zo makkelijk en de kleine kansje die er kwamen konden niet omgezet worden in doelpunten.

Sv Vaassen deed dit beter maar ook gelijdelijk. Want zowel in het 1e kwart als in het 2e kwart werd er 2x gescoord.

Emst verdedigde als leeuwen maar voor het fysieke brak ze op. De spelers en speelsters van sv Vaassen waren sneller, schoten harder en konden met een klein duwje onze kleinere v.v. Emst spelertjes makkelijk van de bal zetten.
Toch wilde Emst de nederlaag zo klein mogelijk houden en hiervoor deden ze erg hun best.

In het 3e kwart mocht Emst van sv Vaassen een extra speler op het veld zetten. Zo kreeg sv Vaassen meer tegenstand en had Emst een harde werker extra. In dit kwart kreeg Emst een paar kleine kansen maar kon sv Vaassen de voorspong met 4 doelpunten uitbreiden. En zo stond het na 45 minuten 0-8 in het voordeel van sv Vaassen.

Bij het begin van het 4e kwart gaf Lieke aan dat het anders moest en dat knoopte iedereen goed in de oren. In het 4e kwart leek sv Vaassen wat gas terug te nemen maar Emst ging beter voetballen. Een paar grote kansen kwamen er maar het welverdiende doelpunt liet op zicht wachten.
Uiteindelijk werd het harde werken beloond en het was juist Lieke die een heerlijk doelpunt voor onze v.v. Emst JO11 maakte. Met een Ronaldo juichmoment stond het v.v. Emst publiek op de banken te juichen.

Uiteindelijk scoorde sv Vaassen nog 3x en kon er een 1-11 einduitslag op het digitale wedstrijdformulier gezet worden.

Na de wedstrijd nog penalty´s en deze werd gewonnen door Emst waardoor de nederlaag snel vergeten kon worden.

Een welverdiende overwinning voor SV Vaassen en hun trainer John Berkhoff kon met een smile op zijn gezicht ons sportpark ´t Hanendarp verlaten.
Toch ook en groot compliment voor ons jonge v.v. Emst JO11 die gevochten hebben als leeuwen.

Volgende week staat om 11:00 uur de uitwedstrijd tegen WWNA JO11 op het programma.

vvemstJO11.png