Emst wint van buurman Wissel

Wissel 1 (zon)

18 maart 2012 14:00

Geen competitie wedstrijd en toch een derby op deze competitie vrije zondag. Het 1e elftal vertrekt richting Wissel om daar tegen de sv Wissel vriendschappelijk aan te treden. Vriendschappelijk was het maar wel op het scherpst van de snede. Emst kwam wat rustig uit de start blokken en liet de eerste vijftien minuten aan Wissel. Zij mochten bepalen hoe er gespeeld werd ook mede door het niet in de organisatie spelen van Emst was dit mogelijk. Maar na een klein kwartier spelen nam Emst het heft in handen en door goed op te letten en scherp voor de goals was de ruststand 4 – 0 in het voordeel van Emst. Was het vorige week Marc van de Mars die drie keer scoorde, nu was het Gerben van Essen die hetzelfde deed in één helft. Aan wie hebben ze het stokje overgeven voor de komende wedstrijden??? De tweede helft was in het begin erg rommelig mede ook door het niet uitvoeren van de opdrachten. Doordat we een doelpunt tegen kregen werd de rug gestrekt en de organisatie opgepakt met als gevolg dat er veel op het middenveld gevoetbald werd. Het slot akkoord was voor Emst. Via een voorzet met zijn linker van Sven Jansen op Yoeri Zweekhorst die deze bal in een keer op zijn schoen nam en scoorde een mooi doelpunt. Deze oefenwedstrijd heeft weer veel goede dingen naar boven gebracht maar er werd ook duidelijk dat er nog veel werk voor de groep te doen is. Ook op deze zondag waren er weer vele toeschouwers die met ons mee gingen naar wissel wat de groep een goed gevoel heeft gegeven. Zeker die ene persoon die helemaal vanuit Engeland over kwam. Ja ook daar is het door gekomen dat de groep goed bezig is met iets moois.

Opstelling: Oscar Jonker, Dennis Pannekoek (Raymond de Gunst), Michael Pannekoek, Robbert Mulder, Robert-Jan Goedhart (Lorenzo van Gortel), Gerben de Groot, Tim Vijge, Sven Jansen, Mark van den Esschert (Marc van de Mars), Gerben van Essen (Michael van Essen), Yoeri Zweekhorst.