Emst verliest extra oefenwedstrijd

AGOVV A1

19 augustus 2011 19:15

Gooijer, R. de

Vanavond speelde Emst alweer zijn vijfde wedstrijd van de voorbereiding tegen de A1 van AGOVV, dat uitkomt in de landelijke 2e divisie.

AGOVV domineerde zoals verwacht en Emst speelde vanuit een gesloten organisatie met in de eerste 20 minuten te veel respect voor de tegenstander. Na 16 minuten kwam AGOVV op voorsprong door een van richting verandert schot van rand 16 meter. Na een minuut of twintig schudde Emst de schroom wat van zich af en zocht wat vaker de oplossing naar voren. Men kwam er een aantal keren over rechts aardig uit, zonder echt tot grote kansen te komen. Daarvoor misten we het raffinement en de stootkracht die nodig is om zo’n goede ploeg als AGOVV in de problemen te brengen. In de 40e minuut maakte AGOVV na slecht uitverdedigen door de Emster verdediging, met wederom een schot van randje 16 de 0-2.  De overige kansen die men kreeg werden door Jan bekwaam onschadelijk gemaakt, of gingen over en naast.

Na de rust ging Emst 1-4-4-2 spelen waardoor AGOVV meer moeite had de vrije man door het midden te vinden wat ze de 1e helft regelmatig wel lukte. Men moest steeds vaker via de zijkanten komen om daar de fysieke duels met de Emster verdedigers en middenvelders aangaan. Dat ging beduidend moeilijker dan de 1e helft en Emst kwam er door deze omzetting voetballend zelf ook een aantal keren gevaarlijk uit.  René de Wilde lobte de bal in de 60e minuut vanaf 30 meter net langs de kruising van AGOVV en ook Sven Jansen deed met een aantal goede loopacties zijn best om er een aantal keren gevaarlijk door te komen. Jammer genoeg was de eindpass een aantal keren net niet goed, kreeg hij hem niet lekker mee of de verdedigers van AGOVV waren te slim en te snel. Uiteindelijk viel in de 66e minuut uit een corner de 0-3 en dat was ook de eindstand in een leuke leerzame wedstrijd voor beide partijen.

Opstelling: Jan van Zuuk, Roy Wagenvoort, Gerben de Groot, Robert Jan Goedhart, Dennis Pannekoek, Raymond de Gunst (46e Sven Jansen), Tim Vijge, Mark van der Esschert, Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen, Michael van Essen (60e Rene de Wilde). Niet ingevallen: Oscar Jonker.