Emst vecht voor punt maar krijgt te weinig

Sallandia 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

11 december 2011 14:00

Kruit, W.H.

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Sallandia op het programma onder leiding van gelegenheidstrainer/coach Michel Gerrits. Beide ploegen probeerden direct na het eerste fluitsignaal een stempel op de wedstrijd te drukken door gelijk druk op de tegenstander te zetten. Sallandia leek dit te winnen, de eerste kansen waren echter voor Emst. Na vijf minuten spelen werd een schot van Lorenzo van Gortel, na goed samenspel van Gerben van Essen en Sven Jansen, net over het doel geschoten. Amper een minuut later was het Marc van de Mars die alert reageerde op een matige uittrap van de keeper van Sallandia. Dit schot miste helaas de kracht om deze fout te straffen met een doelpunt. In de minuten daarna herpakte Sallandia zich en profiteerde van de ruimte die er op de zijkanten van het middenveld ontstond en wisten daardoor voor diverse malen voor onrust te zorgen bij de Emster verdediging en keeper Jan van Zuuk.

In de 10e min was het wel raak voor Emst door een fraai doelpunt van Gerben van Essen. De laatste 20 minuten van de eerste helft waren beide ploegen in evenwicht en werd er door beide ploegen geprobeerd om enkele kansen te creëren. De laatste grote kans in de eerste helft was voor Emst; Marc van de Mars schoot op aangeven van Tim Vijge vanaf de zestien op goal maar deze bal werd via een speler van Sallandia tot corner verwerkt.

Sallandia begon de tweede helft feller en wist dit in de 48e te verzilveren met een doelpunt na een fout in de Emster verdediging. De eerste 20 minuten van de tweede helft was Sallandia dan ook de betere ploeg en kreeg ook diverse kansen om op voorsprong te komen. Emst probeerde zich terug te vechten in de wedstrijd en enkele kansen van Sallandia werden zelfs op enkele centimeters na van de doellijn gehouden door de Emster spelers. Emst kwam terug in de wedstrijd, maar het lukte niet om de kansen te creëren en te verzilveren. In de 70e minuut was het Marc van de Mars die als doorgebroken speler op weg was om Emst op 2-1 voorsprong te brengen, echter werd dit middels  een overtreding, die 'slechts' bestraft werd met een gele kaart, door de verdediging van Sallandia voorkomen. De vrije trap die hieruit volgde kwam via enkel schijven bij Dennis Pannekoek terecht maar dit schot werd net naast geschoten. Het was Sallandia die in de 80e minuut op een 1-2 voorsprong kwam.

Emst probeerde de resterende minuten van de wedstrijd te vechten voor een punt maar kreeg dit niet voor elkaar. Sallandia nam de drie punten vanmiddag mee naar Deventer, hoewel het gehele wedstrijdbeeld liet zien dat Emst ook recht had op een punt...

Opstelling: Jan van Zuuk, Robbert Mulder, Roy Wagenvoort, Dennis Pannekoek, Desmond Dijkgraaf (53e Michael van Essen), Mark van den Esschert (65e Michael Pannekoek), Tim Vijge, Sven Jansen (41e Joost van Ark), Lorenzo van Gortel, Marc van de Mars, Gerben van Essen. Niet ingevallen: Oscar Jonker, Yoeri Zweekhorst. Afwezig: Raymond de Gunst, Robert-Jan Goedhart, Gerben de Groot.