V.v. Emst JO9-1 blijft maar winnen, nu van Vios V JO9-1

Emst JO9-1

26 september 2020 10:15

Clubscheidsrechter

Al 4 wedstrijden op rij werden er gewonnen door onze v.v. Emst JO9-1.
Vandaag moest deze reeks een mooi vervolg gaan krijgen en wel in Vaassen tegen de leeftijdsgenootjes van Vios V JO9-1.

Om 10:15u werd er op het kunstgras van Vios V afgetrapt.
Beide teams hadden er zin in en de wedstrijd ging vanaf het begin gelijk op.
Zo op het eerste oog leek Vios V JO9-1 de sterkste tegenstander die onze v.v. Emst JO9-1 op dit moment in de competitie is tegengekomen.

Na een mooie aanval kwam Vios V dan ook op voorsprong. Emst moest alle zeilen bij gaan zetten om het deze tegenstander moeilijk te gaan maken.
Het was even later v.v. Emst verdedigster Edine die de 1-1 binnenschot. Dit nadat ze bij het doel van Emst de bal veroverde stoomde ze op naar voren en vanaf de zijkant kwam ze bij het doel van Vios en schoot hard binnen.

Na deze 1-1 bleef het een gelijk opgaande wedstrijd. Onze keepster Ruby pakt een aan goede ballen waardoor Vios V niet tot scoren wist te komen.

In het 2e kwart bleef Emst goed spelen en zorgden Steef en Lianra voor 2 schitterende doelpunten en kwamen we voor met 1-3.
Toch was de wedstrijd nog lang niet gespeeld want Vios V bleek aandringen om een doelpunt te maken.
Een erg sterk spelende Jens en Edine zorgden er samen met onze keepster Ruby voor dat Vios niet bij het doel van Emst konden komen.
Toch lukte VIos dat nog wel en met een fraai doelpunt kwamen ze terug in de wedstrijd, 2-3.

Het was spannend en erg leuk voor het vele publiek langs de kant van het veld.

In het laatste deel van de wedstrijd was het Sven en Wessel die voor veel spektakel zorgden.
Beiden speelden voorin en zorgden er met z´n 2-en voor dat de 2-3 voorsprong veranderde in een 2-7 voorsprong. Alle 4 doelpunten was erg mooi en goed uitgespeeld door het hele team. Wessel scoorde er 3 en Sven 1.

Uiteindelijk kwam er een 2-7 overwinning voor Emst op het scorebord en mocht onze v.v. Emst JO9-1 wederom een overwinning bijschrijven.
Volgende week de laatste wedstrijd in de 1e fase van de competitie en bij winst mag onze v.v. Emst JO9-1 zich kampioen noemen.
Dit zal dan moeten gebeuren in de wedstrijd uit bij KCVO JO9-2 en wel om 8:45 uur.