Emst verlaat laatste plek alweer na een week

Go Ahead Deventer 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

4 maart 2012 14:00

Drenth, H.

De tweede wedstrijd na de winterstop stond voor de deur met een lijst aan blessures en vorige week geen punten uit Twello kunnen mee nemen. Vandaag moest er aangetreden worden tegen Go Ahead uit Deventer. Onder een waterig zonnetje begon de wedstrijd om 14.00 uur.

We zaten net goed en wel en de eerste goed lopende aanval van Emst over de rechterkant kwam. Hierbij werd Lorenzo van Gortel vrij voor het doel gezet maar de bal ging er niet in. Toch maar eens goed gaan zitten want dit beloofde een leuke middag te gaan worden. Al snel bleek dat dit niet het geval was want na wat heen en weer voetballen werd de bal van de rechterkant met crosspass naar links gespeeld waar de linker middenvelder van Go Ahead zo vrij als een vogeltje kwam te staan en de bal in eens op zijn pantoffel nam. De bal belande achter keeper Jan van Zuuk in het doel wat een tegenvaller voor Emst was want zij scoorden wel en hadden nog geen kans gehad en wij scoorden niet terwijl daar al wel kansen voor waren. Na de 0-1 golfde het spel op en neer zonder dat er echt grote kansen kwamen.  Totdat in de 39e minuut de bal diep werd gespeeld en Lorenzo geloofde in deze bal en duelleerde met zijn tegenstander waarbij hij als winnaar uit de bus kwam en de bal netjes over de uitgelopen keeper heen lobte, 1 – 1 en op naar de rust en de thee.

De tweede helft was in het begin rommelig. Dit kwam helaas ook door het vele praten en vragen om kaarten bij overtredingen aan Emsterzijde.  Dit kwam het spel van Emst echter niet ten goede. Nadat Marc van de Mars in het veld was gekomen voor Lorenzo kwam er weer wat meer power in de voorste linie wat zich uitbetaalde in een 2-1 voorsprong nadat Marc van de Mars de bal netjes onderschepte en Gerwin Bomhof vrij voor de doelman zette, hierbij liet Gerwin deze kans dan ook niet onbenut. De kroon op het werk werd gezet door Dennis Pannekoek door uit een corner de bal met links in de korte hoek binnen te schieten. De rest van de speeltijd werd vol gespeeld met waar mogelijk goed voetbal. Voor Emst kon deze middag niet meer kapot, zeker als later op de middag blijkt dat de clubs boven Emst verloren hadden en Emst maar liefst vier plekken steeg. Dit goede begin zal moeten worden volgehouden en nu alleen maar met opgeheven hoofd naar boven kijken.

Nog een positieve afsluiting is dat we deze week en vorige week met maar één fitte speler op de bank moesten beginnen en er twee spelers wissel stonden die ’s ochtends ook nog in het tweede hadden gespeeld. Zij doen dit zonder mopperen en in dienst van het eerste elftal.

Opstelling: Jan van Zuuk, Robert-Jan Goedhart, Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Robbert Mulder, Mark van den Esschert (82e Michael Pannekoek), Tim Vijge, Lorenzo van Gortel (62e Marc van de Mars), Gerwin Bomhof, Sven Jansen, Raymond de Gunst (67e Yoeri Zweekhorst). Niet ingevallen: Oscar Jonker.