V.v. Emst 2 oefent tegen Terwolde 2 in doelpuntloze wedstrijd

26 januari 2020 10:00

Herwin Rozendal

Opstelling

Vandaag voor v.v. Emst 2 de eerste wedstrijd van 2020 en wel een oefenwedstrijd tegen Terwolde 2.
Deze wedstrijd werd gespeeld op het kunstgras van EZC'84 in Epe en niet omdat de velden bij de v.v. Emst of Terwolde zo slecht waren maar gewoon omdat alle velden bezet waren door andere teams.

V.v. Emst 2 was nagenoeg compleet, alleen Gerben van Huffelen was vandaag afwezig. Met 2 wissels begon Emst om 10:00 uur aan de wedstrijd.
Het was vanaf het begin een leuke wedstrijd waarbij beide teams niet voor elkaar onder deden.
Na 3 minuten spelen een kleine smet op deze leuke wedstrjd want na een onschuldig duel klapte de enkel van Emst 2 spits Pepijn dubbel en hij kon helaas niet verder en moest de wedstrijd staken. Bram was zijn vervanger,

Hierna ging de wedstrijd verder waar het gebleven was. Emst verdedigde de aanvallen van Terwolde goed en af en toe kwam Emst er via de counter gevaarlijk uit. Er werd van beide kanten sportief gespeeld al zag je wel dat de spelers winterstop hadden genoten want de scherpheid was nog niet altijd aanwezig. Balaannames en passes waren soms onzuiver.

Ondanks dat streden beide teams voor elke meter. Voor de rust had Terwolde de beter kansen om op voorsprong te komen met zelfs een bal die via de lat naar de grond ging maar zowel de scheidsrechter als de grensrechter konden niet waarnemen of die bal de lijn gepasseerd had. Helaas geen VAR dus ook geen doelpunt.

Beide teams gingen doelpuntloos na 45 minuten naar de thee.

De 2e helft zou dan de doelpunten en een winnaar moeten brengen. Beide teams ging verder met waar ze de eerste helft gestopt waren al ging het tempo in de wedstrijd wel omlaag. Ook in deze 2e helft speelde Emst aardig maar toch echt grote kansen kwam het niet. De beste kansen van deze 2e helft waren voor Terwolde maar ook zij wisten Emst keeper Maarten van Tongeren niet te passeren.

Na 90 minuten kwam deze nuttige oefenpot tot een einde en stond de stand waarmee we de wedstrijd begonnen ook nu op het scorebord. Met deze 0-0 konden beide teams wel leven. Een mooie sportieve ochtend ter voorbereiding op de competitie die voor beide teams volgende week weer verder zal gaan.