V.v. Emst 2 heeft complete off-day in Apeldoorn tegen Alexandria 1

6 oktober 2019 11:15

Jannie van Engelen

Opstelling Emst 2 (zon)

Vandaag mocht onze v.v. Emst 2 aantreden in Apeldoorn tegen Alexandria 1.
Dit team speelde vorig seizoen nog 5e klasse bij de standaard teams en de seizoenen daarvoor zelf 4e klasse.

Het was een regenachtige ochtend en zo slecht als het weer was was ook het spel van Emst 2.
Niet veel lukte deze ochtend en ook kon er maar weinig qua inzet gecompenseerd worden.
Daar stond tegenover dat Alexandria 1 ook over een aantal goede spelers beschikte. Oud v.v. Emst 1 speler Derk de Vries stond in de spits en was nog steeds zeer behendig in het kappen en draaien al moet wel gezegd worden dat onze aanvoerder Robbert Jan Goedhart hem goed in de 'zak' had.
Emst 2 toonde te veel ontzag voor de tegenstander en voetbalde ook tegen zichzelf.
Simpelen passes kwamen niet aan en weinig lukte deze ochtend ondanks dat er een aantal best aardige kansen voor Emst 2 waren.

In de 34e minuut moest onze spits Pepijn van Zetten naar de kant met een voetblessure.

Ook in de 2e helft bleef het spelbeeld hetzelfde waarbij Alexandria 1 gewoon de gelukkigere was en niet nog niet eens zo zeer de betere.
Dat ze gelukkig waren zagen we ook terug bij de doelpunten.

In de 65e minuut kwam v.v. Emst 2 nog terug in de wedstrijd door een fraai doelpunt van Danny Gorkink.
Dit was het signaal voor Emst 2 om metname op conditie door te drukken naar een eventueel gelijkspel.
Alexandria leek er doorheen te zitten en Emst 2 kreeg best aardige kansen maar deze leiden niet tot doelpunten.
Het zat gewoon niet mee.

Vlak voor tijd schoot Alexandria de 4-1 binnen en de wedstrijd was gespeeld.

Deze week weer volop gaan trainen met de Emst 2 mannen en dan komende zondag thuis tegen Victoria Boys 4 op zoek naar de 2e overwinning in deze competitie.