V.v. Emst 2 pakt punt in doelpuntrijke wedstrijd in Apeldoorn

WSV 6

17 november 2019 11:30

Opstelling Emst 2 (zon)

Vandaag stond voor Emst 2 de uitwedstrijd tegen WSV 6 op het programma.
Beide teams hadden vooraf 8 punten verzameld. Emst in 7 wedstrijden en WSV in 5 wedstrijden.
Er moest vandaag door Emst gewonnen worden om aan te sluiten in de subtop.

Om 11:30 uur begon deze wedstrijd op het kunstgras van WSV.
Leuk detail bij deze wedstrijd was het feit dat oud v.v. Emst voorzitter Jim de Bock de grensrechter was bij dit team van WSV.

Emst 2 moest in het begin van de wedstrijd even wennen aan het kunstgras, de meeste spelers zijn dit soort velden nog steeds niet gewend.
WSV kreeg een aantal goede kansen om op voorsprong te komen. Daar zetten Emst geen kansen tegenover.
Na een klein kwartier spelen kreeg Emst wat meer grip op de wedstrijd en kwamen er ook kansen voor de Oranjehemden.
Het spel golfde heen en weer waarbij WSV de beter voetballende ploeg was maar Emst zette hier goede werklust tegenover.

Kansen aan beide kanten bleven komen maar het duurde tot 1 minuut voor rust toen Emst 2 aanvoerder Robbert Jan Goedhart bij een cornerbal helemaal vrij stond en deze hoge bal erg knap maar zeker ook hard binnen wist te koppen.

Met deze 0-1 voorsprong werd ook de thee in de rust opgezocht.

In de rust kwamen Gerben  v Huffelen en Pepijn van Zetten in het veld voor Rik Beunk en Micheal Gerrits. Na de rust ging Emst proberen de voorsprong vast te houden en het liefst verder uit te breiden. Voor het publiek werd het een leuke wedstrijd want het spel ging alle kanten op en kansen aan beide kanten.

Na 50 minuten kwam WSV terug in de wedstrijd door de gelijkmaker binnen te schieten. Deze goal werd gemaakt na sleht verdedigend werk van Emst. Een speler van WSV kon al slalommend zo doorlopen en beheerst binnenschieten. Een onnodige tegengoal.

Daar waar WSV nog genoot van dit doelpunt en kreten zoals 'de op en erover' uitsloeg had Emst de weg naar voren al weer gevonden. Lucas schoot zeer koelboedig de 1-2 binnen en liet WSV verbaasd achter.

Voor Emst was het zaak om nu de rust te bewaren en op zoek naar meer te gaan.
De wedstrijd bleef leuk om naar te kijken er kwamen kansen voor Emst om de voorsprong verder uit te breiden. Het geluk bij deze ballen was ver te zoeken en we moeten we opmerken dat de keeper van WSV ook steeds op de goede plek stond.

In de 63e min was een een fout achterin bij Emst en was het weer gelijk door een fraai doelpunt van WSV.
Een domper voor Emst.

Niet veel later liep een speler van WSV bij een erg onschuldige actie een diepe sneewond op op zijn been. DIt zag er niet goed uit en hij moest per brancard van het veld vervoerd worden en heeft niet veel later het ziekenhuis opgezocht. Dit alles duurde wel even maar na een klein kwartier kon er toch weer verder gevoetbald worden.

Beide teams gingen voor de overwinning en er kwam aan beide kanten veel ruimte achter de verdediging vrij.
In de 75e minuut werd onze spits Lucas goed vrijgespeeld en had hij vrije doorgang op de keeper van WSV. Van achteren kreeg hij een tik op zijn hakken en de scheidsrechter wees resoluut naar de stip, een strafschop voor Emst. Lucas stond zelf achter de bal om deze strafschop te nemen toen de scheidsrechter richting WSV-grensrechter Jim de Bock liep. Beiden hadden een klein onderonsje maar de strafschop werd geannuleerd en de wedstrijd ging verder met een keepersbal. Iedereen was met stomheid geslagen. (Na de wedstrijd verklaarde de scheidrechter de penalty te hebben geannuleerd omdat de grensrechter de overtreding niet zwaar genoeg vond, er was wel contact maar niet ernstig. Een uitleg waar alle analysten van FOX-sports op dit moment nog steeds aan over na aan het denken zijn.)

Hierna nog best wat kansen voor Emst om op 2-3 te komen maar deze konden niet verzilverd worden. En een oude voetbalwet zegt dat wanneer je zelf niet scoort te tegenstander dat zal gaan doen. DIt klopte vandaag ook weer helemaal want 9 minuten voor tijd schoot WSV de 3-2 binnen. Zuur voor Emst maar nog een kleine 10 minuten te gaan om toch weer gelijk te komen.
En gelukkig gebeurde dit in de 88e minuut. Lorenzo schoot na een mooie acie de bal goed binnen en de wedstrijd was weer in evenwicht.

In de laatste minuten van de wedstrijd gebeurde er niet veel meer en zo werden de punten vandaag verdeeld.
Achteraf deed Emst 2 zich weer te kort maar het voetballend was het toch goed vandaag tegen ook een goedvoetballende tegenstander.
Enige smet op deze wedstrijd was de nare snijwond voor een speler van WSV. We hopen dat hij snel weer op zal knappen.

Komende zondag mag Emst 2 aantredentegen burman sv Vaassen 3 en wel om 09:30 uur.