v.v. Emst 2 wint 2e competitiewedstrijd eenvoudig

29 september 2019 9:30

Herwin Rozendal

Opstelling

Vandaag stond voor de mannen van Emst 2 van trainer William Bijsterbosch de 2e competitiewedstrijd op het programma en wel thuis tegen Voorwaarts T 7.
Vorige week werd er in de competitie uit in Lelystad tegen Batavia 3 nog onnodig gelijk gespeeld.
In de bekerwedstrijden waren er redelijk goede resulten tegen 3 4e klassers.
2 werden verloren van Lettele 2 en Epe 4 en de laatste werd gewonnen van VVOG 2.

Vandaag, op deze regenachtige zondag, dus een thuiswedstrijd tegen Voorwaarts T 7.
Hugo en Vince waren vandaag afwezig maar daar in tegen stond Koen Penninx weer op het wedstrijdformulier om na 2,5 jaar blessureleed zijn rentree op ons sportpark 't Hanendarp.

De wedstrijd begon en eindigde in de regen. Hier tussendoor werd er gespeeld.

V.v. Emst 2 was de gehele wedstrijd beter dan Voorwaarts T 7 die achterin en op het middenveld nog wel een vuist konden maken maar hun voorhoede had vandaag niet veel te vertellen tegen een goed verdedigend Emst 2. Emst 2 nam vanaf het begin van de wedstrijd het initiatief en had veel balbezit. Voorwaart T probeerde wel te voetballen maar Emst zal er steeds kort op. Toch was Emst in de eindfase niet erg gelukkig. Kansen voor Emst waren er wel maar het duurde tot de 43e min voordat er gescoord werd. Gerben van Huffelen schoot de bal beheerst achter de keeper van Voorwaarts T. Kort hiervoor moest Bram Boeve geblesseerd aan zijn lies het veld helaas verlaten. Hij werd vervangen door Danny Gorkink.

Na de rust bleef het regenen en werd het veld er niet beter op. Het was voor beide teams zwaar maar dat weerhield Emst niet om naar de 2-0 op zoek te gaan. In de 55e min viel deze ook nadat invaller Danny Gorkink na een prachtige aanval op een afgemeten voorzet de bal snoeihard binnenschoot. Een fraai doelpunt. Na dit doelpunt kon Koen Penninx dan eindelijk zijn thuisrentree na 2,5 jaar op de velden in Emst gaan maken. Hij kwam het veld in voor Pepijn van Zetten.

Voorwaarts T probeerde een aantal keren op zoek te gaan naar de aansluitingstreffer. Het gevaar moest voornamelijk komen vanuit de lange bal. De keren dat ze hier gevaarlijk uit probeerde te komen stond de v.v. Emst verdediging goed en kwam ze toch bij de goals van Emst dan was daar altijd nog de uitstekend keepende Maarten van Tongeren die zijn doel knap schoon wist te houden. 20 minuten voor tijd kwam Pepijn van Zetten terug in het veld en mocht Rick Beunk naar de kant omdat hij vanmiddag met Emst 1 mee mocht.

Na wederom een aantal goede kansen voor Emst was het 11 minuten voor tijd waarin Emst de wedstrijd op slot gooide door een 2e doelpunt van Gerben van Huffelen deze ochtend. Een mooie volley verdween in het doel van Voorwaarts T. De wedstrijd was gespeeld en in de laatste minuten van deze wedstrijd gebeurde er nagenoeg niets mee. Nog wel een zware overtreding op Rik Kloezeman. De speler van Voorwaarts kwam goed weg bij de gele kaart die de scheidsrechter toonde, de kleur had anders kunnen zijn.

Na 90 minuten kon de balans opgemaakt worden, een gehavend hoofdveld maar wel 3 punten na een redelijk goede wedstrijd van Emst 2. Het spel wordt wekelijks beter maar aanvallend moeten er nog stappen gemaakt gaan worden.

Volgende week om 11:15 uur de volgende wedstrijd uit na Alexandria 1 die 2 seizoen geleden nog uitkwamen in de 4e klasse voor standaard elftallen.