V.v. Emst 2 wint in zwaar duel op zwaar veld van buurman sv Vaassen 3

Herwin Rozendal

Opstelling

Verslag v.v. Emst:
Vandaag stond voor v.v. Emst 2 de derby tegen sv Vaassen 3 wederom op het programma.
Het weer was guur en vlak voor de aftrap was het nog erg mistig maar beide doelen waren zichtbaar dus kon er om 09:30 uur afgetrapt worden.

Bij Emst 2 een aantal afwezigen, Lucas ging met Emst 1 mee en Danny was niet fit genoeg om te spelen.
13 spelers stonden er op het wedstrijdformulier.
Er zat ook nog een speciaal tintje aan deze wedstrijd want bij Emst 2 staat trainer William Bijsterbosch aan het roer terwijl bij sv Vaassen 3 zijn zoon Mike mocht opdraven. Wie zou er vandaag met de punten naar huis gaan?

In het begin van de wedstrijd waren beide teams aan elkaar gewaagd. Het was voor beide teams lastig voetballen op een zwaar en drassig veld.
Aan beide kanten waren er kleine kansjes maar de keepers werden niet echt getest.

In de 10e minuut werd er door Emst 2 een perfecte voorzet van de zijkant gegeven en deze kwam op het hoofd van Bram die de bal snoeihard binnen binnenkopte. Een knap doelpunt !!

Het spel golfde heen en weer maar er werden aan beide kanten veel fouten gemaakt. Emst 2 leek wat fitter terwijl sv Vaassen de bal goed in de ploeg wist te houden.

Tot aan de rust gebeurde er niet veel en de kansen die er kwamen werden niet goed afgestraft. Het vizier aan beide kanten sotnd nog niet op scherp.

In de rust warme thee voor beide teams en om 10:28 uur kon er een begin met de 2e helft gemaakt worden.

Sv Vaassen ging nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker en speelde wat meer vooruit. Voor Emst kwam er meer ruimte achter hun verdediging te liggen. Hier werd te weinig gebruik van gemaakt al moet ook wel gezegd worden dat de verdediging van sv Vaassen telkens goed opgesteld stond.

Naar mate de wedstrijd volgde werd het spannender. Kon sv Vaassen de gelijkmaker binnenschieten of kon Emst 2 de voorsprong vasthouden?

De druk van sv Vaassen werd groter en groter en Emst 2 was in het laatste deel van de wedstrijd meer bezig met het voorkomen van een tegendoelpunt dan het er zelf nog uitkomen. Toch werd sv Vaassen niet echt gevaarlijk wat dan weer een verdienste van Emst genoemd kon worden. Het duel werd wel iets feller maar het respect voor elkaar bleef er !!

Vlak voor tijd speelde Emst de bal via een aantal schijven goed uit en kwam de bal op randje 16 bij Michael Gerrits die deze bal erg knap onder de keeper van sv Vaassen door wist te schieten. Een mooie voorsprong voor Emst 2.

In het laatste deel van de wedstrijd gebeurde er niet veel meer en na 94 minuten spelen floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.
Er stond een 2-0 eindstand op het scorebord waar vader William de punten van zijn zoon Mike had afgepakt en mee naar huis mocht nemen.

Omdat het Super Sunday (alle seniorenteams speelden thuis) bij de v.v. Emst was bleef het nog erg lang gezellig op het sportpark 't Hanendarp in Emst.

Volgende week staat om 11:30 uur de uitwedstrijd tegen TKA 2 op het programma.