Slecht voetballend v.v. Emst 2 laat 3 punten achter in Apeldoorn

8 maart 2020 11:30

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Vandaag mocht v.v. Emst 2 voor een uitwedstrijd tegen Victoria B 4 naar Apeldoorn afreizen.

Voor de winterstop eindigde deze wedstrijd in een 1-1 eindstand op ons eigen sportpark 't Hanendarp.

Om 11:30 uur werd er afgetrapt op het kunstgras van Victoria Boys.
Over de wedstrijd kunnen we eigenlijk erg kort zijn want v.v. Emst 2 speelde vandaag erg, erg slecht.
In de eerste helft kwam er geen bal aan, de passing was slecht en er werd nagenoeg geen kans gecreeerd.
De enige kans was  een schot van Koen die net over de lat zijlde.
Ook de tegenstander Victoria B 4 kon geen vuist maken.
Het hoogtepunt van de eerste helft was de door de scheidsrechter toegekende strafschop aan Victoria B.
De bal kwam in de 16 meter van Emst en met een lichte schouderduw werd de bal vrijgespeeld en naar voren geschoten.
Tot ieders verbazing zag de scheidsrechter hier een strafschop in. Deze werd goed binnengeschoten.
Na deze strafschop bleef het spel erg matig en ook de inzet was bij vlagen ver te zoeken.

In de rust een donderspeech van onze trainer William die metname erg ontevreden was over de beleving en inzet. Dit moest na de rust anders.

Na de thee werd de wedstrijd in de regen voortgezet.

Ook deze 2e helft behoeft geen lang verslag.

De inzet en beleving was beter maar het voetballen bleef niet goed. Op zoek naar de gelijkmaker ging Emst wat meer naar voren spelen en probeerde de tegenstander sneller onder druk te zetten. Dit lukte deels maar de passes bleven slecht. Telkens werden er verkeerde keuzes gemaakt.
Positieve aan dit alles was dat ook de tegenstander VIctoria B nagenoeg een geen kansen wisten te creeren.

Waar wij op een 1-1 aandrongen kreeg Victoria B de bal en speelde deze diep. Na een misverstand tussen onze keeper en laatste man kon de spits van Victoria B zo doorlopen en de 2-0 binnenschieten. De wedstrijd leek gespeeld.

In het laatste deel van de wedstrijd kwamen er kansen voor Emst maar ook die konden er verzilverd worden. 10 minuten voor tijd was het dan wel raak. Michael Gerrit schoot de bal netjes binnen. In de laatste minuten was het alles of niets en moest die bal voor het doel van Victoria B gepompt worden. Dit lukte een aantal keren en Robbert Jan kopte rakelings naast. Helaas was dat was ook de laatste kans van de wedstrijd en mocht Victoria B zich winnaar noemen van deze bizar slechte wedstrijd.

Volgende week zal het voor Emst 2 echt anders moeten want dan komt koploper Alexandria 1 op bezoek in Emst.