V.v. Emst 2 haalt verwoestend uit in eerste competitiewedstrijd van 2020

2 februari 2020 9:30

Herwin Rozendal

Opstelling

Vandaag voor v.v. Emst 2 de eerste competitiewedstrijd van 2020.
Vorige week werd er nog geoefend tegen Terwolde 2 en deze wedstrijd eindigde in een 0-0 eindstand.

Om 8:00 uur werden de velden in Emst gekeurd en ze lagen er perfect bij.
De wedstrijd van 09:30 uur tegen Batavia'90 3 uit Lelystad kon doorgaan.

Tijdens de warming-up van beide teams ging het regenen en om 09:30 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd.
V.v. Emst 2 had er zin in en zette direct vanaf het begin de tegenstander Batavia onder druk.
Batavia probeerde hier voetballend onder uit te komen maar had het zwaar. Metname op het middenveld was V.v. Emst 2 heer en meester.
De bal ging lekker rond bij V.v. Emst 2 en in de 6e minuut was het Bram Boeve die de score opende, 1-0.

Dit smaakte naar meer en V.v. Emst 2 drukte door. Binnen 2 minuten bracht Koen Penninx de tussenstand op 2-0 en zelfs 3-0. Beide doelpunten kregen het predikaat 'fraai'. Na 12 minuten zat V.v. Emst 2 in het zadel.
Batavia probeerde het wel maar had moeite de aanval te zoeken en als ze in de buurt van de Emster verdediging kwamen dan loste de V.v. Emst 2 verdedigers dit rustig op. Keeper Maarten van Tongeren kreeg weinig tot niets te doen.

Het ging harder regenen en het veld werd soppiger en ook zwaarder. Maar V.v. Emst 2 bleef voetballen en kreeg ook wel veel ruimte van tegenstander Batavia.

Na 32 minuten kwam de 4-0 op het scorebord door een goed doelpunt van Michael Gerrits.
En nog geen 4 minuten later was het Bram Boeve die zijn 2e doelpunt van deze eerste helft maakte, 5-0.
Wat een weelde voor V.v. Emst 2 maar gezien het wedstrijdbeeld was dit wel terecht. V.v. Emst 2 was heer en meester op het veld en Batavia had het zwaar met zichzelf.

De ruststand werd door Rick Beunk op het scorebord gezet want op slag van rust maakte hij een mooi doelpunt waardoor de mannen van William Bijsterbosch met 6-0 aan de thee konden gaan.

In de rust 3 wissels. Herman Bosch, Michael Pannekoek en Bram Boeve trokken hun trainingspak aan en Hugo Stegeman, Vince van 't Ende en Dennis Kloezeman (geleend van Emst 5) kwamen het veld in.

Het veld was door de regen dramatisch slecht geworden en in deze 2e helft kwamen er meer glijpartijen. Toch bleven de spelers respect voor elkaar houden en bleef het sportief. Na 5 minuten kwam de bal voor de voeten van Michael Gerrits die ook zijn 2e van deze ochtend mocht binnenschieten, 7-0.

Het publiek was nog niet eens uitgeklapt voor deze 7-0 toen de bal bij Vince van 't Ende voor de voeten kwam. Hij speelde zichzelf vrij en schoot op doel en de bal verdween werkelijk schitterend in de kruising achter de keeper van Batavia. 8-0.

Batavia stond er bij en keek er naar maar gaven niet op en bleven we voetballen.
In de 58e minuut maakt Batavia een overtreding op z'on 20 meter van hun doel. Gerben van Huffelen eisde deze vrije trap op en schoot deze vrije trap van deze afstand in 1x op het doel en deze was erg goed genomen, 9-0.

Een van de weinige aanvallen van Batavia werd uiteindelijk in de 61e minuut beloond want de V.v. Emst 2 defensie was de spits van Batavia even uit het oog verloren. De eretreffer werd gemaakt, 9-1.

Na 64 minuten voetballen wilde ook Rick Beunk zijn 2e doelpunt van deze wedstrjd maken en dat deed hij met een intikker, 10-1.

De laatste 2 doelpunten van deze wedstrijd werden gemaakt door Michael Gerrits die zijn 3e deze ochtend binnentikte en Rik Kloeman zette de teller op 12-1 die hij vanuit een vrije trap achter de keeper van Batavia schoot.

Zonder blessuretijd werd er na 90 minuten afgefloten en stond er een monsterscore voor Emst 2 op het scorebord. Een goede competitiestart in 2020.
Kijken of de V.v. Emst 2 mannen dit volgende week tegen KCVO 4 voort kunnen gaan zetten. Zij mogen dan om 11:30 uur in Vaassen gaan aantreden.