V.v. Emst 2 maakt het koploper Columbia 5 tot aan het eindsignaal erg lastig

10 november 2019 9:30

Opstelling Emst 2 (zon)

Verslag:
Vandaag mochten de v.v. Emst 2 mannen van trainer William Bijsterbosch op bezoek bij koploper Columbia 5.
Na de 4-1 thuisoverwinning tegen KCVO vorige week moest deze stijgende lijn vandaag doorgezet worden.

Met 13 man waren we naar Apeldoorn gereden om om 09:30 uur aan de aftrap te verschijnen.

Van begin tot het eind werd het een spannende wedstrijd met een iets beter Columbia 5 maar een hard werkend en goed voetballend Emst 2 die het de koploper zo moeilijk mogelijk maakte en 3 punten mee wilde nemen naar Emst.

In het eerste halve uur waren er weinig kansen aan beide kanten en leek het wel een schaakspel wat zich vooral op het middenveld afspeelde.
Na 33 minuten lag de bal toch in het net. Na miscommunicatie tussen de Emster verdediging en de keeper was Columbia er als de kippen  bij om de 1-0 binnen te tikken. Erg zuur omdat dit net een periode was waarin Emst sterk speelde.

Tot aan de rust bleeft het spelbeeld hetzelde. Emst 2 kreeg nog een vrije trap op de rand van de 16 meter. Lucas nam deze bal en deze scheerde rakelings over de lat nog licht aangeraakt door de keeper van Columbia

Na de thee moest Hugo met een lichte rugblessure achterblijven in de kleedkamer en kwam Pepijn in het veld. Pepijn ging achter de spitsen spelen en Michael P schoof terug naar de backpositie van Hugo.
De wedstrijd was nog maar net weer hervat toen Emst een vrije trap op de helft van Columbia kreeg. Rik Kloezeman nam deze vrije trap uitstekend en schoof deze in de voeten van Lucas. Lucas draaide perfect weg bij zijn tegenstander en schoot de gelijkmaker binnen.  De spanning was weer terug in de wedstrijd en dit smaakte naar meer.

Lang kon Emst niet genieten van deze gelijkmaker want vanaf de aftrap schoof Columbia naar voren en het leek wel of Emst nog steeds de gelijkmaker aan het vieren was want Columbia kon zo doorlopen en de 2-1 binnenschieten. Weer een onnodige tegentreffer en Emst kon weer opnieuw beginnen de achterstand weg te werken.

Kansen aan beide kanten en bij vlagen was er goed voetbal te zien. Ook bleef de wedstrijd lekker sportief terwijl er af en toe best even hard ingegrepen werd. Emst gaf niet op en kon de aanvallen van Columbia parreren en kreeg zelf ook goede kansen.
Na een klein uur spelen schoof Emst weer naar voren en na een mooie aanval kwam de bal na een scrimmage voor de voeten van Michael G die heel beheerst de gelijkmaker binnen schoot. En weer was de spanning terug in de wedstrijd.

Niet veel later mocht de Michael de bank opzoeken en kwam Herman B voor hem in het veld. Hierdoor schoof Rik door naar de zijkant en kwam Herman als verdedigende middenvelder te spelen.

Columbia wilde vandaag weer een overwinning bijschrijven en daar deze ze ook alles voor. Emst had dezelfde plannen dus de wedstrijd werd voor het publiek steeds leuker om naar te kijken.

In de 81e minuut kwam er diepe bal op een vleugelspeler van Columbia. Onze verdediging kon koppend net niet bij de bal en de speler van Columbia vertrok randje buitenspel maar er werd niet gevlagd of gefloten dus kon hij alleen door op de keeper van Emst. De Emster verdediging ging nog wel achter hem aan maar door zijn snelheid was hij niet meer te achterhalen en schoot feilloos binnen. 3-2.

In het resterende deel van de wedstrijd kreeg Columbia kansen om de score verder uit te bouwen en er waren nog kleine kansen voor Emst op de gelijkmaker. Helaas gebeurde geen en stond er na 90 minuten een 3-2 voor Columbia 5 op het scorebord.

Emst kijk met gemengde gevoelens terug op deze wedstrijd. Eigelijk was het vertoonde spel en de inzet vandaag goed te noemen maar we stonden wel met lege handen tegen een koploper die vandaag te verslaan geweest was.

Komende zondag een nieuwe kans en wel om 11:30 uur uit tegen WSV 6.