Emst weet niet te winnen van Alexandria

Alexandria 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

30 oktober 2011 14:00

Zwier, P.K.

Emst was vandaag voor het eerst in weken weer redelijk compleet, alleen Gerben de Groot en Robert-Jan Goedhart ontbreken nog door blessures, en reisde met 14 fitte spelers naar Alexandria. Vooraf wisten we dat Alexandria meer kwaliteit in huis had en achteraf gaf dat ook de doorslag.

De eerste 15 minuten werd Emst helemaal zoek gespeeld en kwam Alexandria, weliswaar gelukkig uit de kluts, maar wel terecht via een kopbal op voorsprong. Daarna herpakte Emst zich, Alexandria werd slordig, miste kansen en kon niet doordrukken. Emst liet net voor rust in een 1 tegen 1 voor de keeper, de 100% kans op de gelijkmaker liggen en dat zijn dure missers als je onderin bungelt. Na rust zette Emst Alexandria korter, ging overal op het veld de fysieke duels aan, iets waar Alexandria duidelijk moeite mee had en ook een hekel aan heeft. Toch maakte Alexandria wederom uit de kluts met het hoofd de 2-0, een nagenoeg identieke goal als de eerste. Het verschil in kwaliteit, om uit halve kansen hele goals te maken gaf de doorslag!

Emst kreeg in de laatste 20 minuten nog zeker drie of vier hele grote kansen, waarvan er een onschadelijk werd gemaakt door de laatste man van Alexandria, die bewust rood pakte door de doorgebroken Michel van Essen de vrije doortocht naar de keeper te beletten.  Afgaand op de eerste 15 minuten had het vandaag 5-0 voor Alexandria kunnen worden, maar het had ook anders kunnen zijn na 90 minuten. De opmerking van een van de spelers van Alexandria na afloop van de wedstrijd was dan ook een eerlijke correcte afspiegeling van de hele wedstrijd: Jullie hebben vandaag de kans laten liggen om een punt mee naar huis te nemen.

Opstelling: Jan van Zuuk, Robbert Mulder, Roy Wagenvoort, Dennis Pannekoek, Joost van Ark, Raymond de gunst (75e Mark van den Esschert), Tim Vijge, Desmond Dijkgraaf, Lorenzo van Gortel (70e Sven Jansen), Marc van de Mars (65e Michael van Essen), Gerben van Essen. Niet ingevallen: Oscar Jonker. Afwezig: Robert-Jan Goedhart, Gerben de Groot.