V.v. Emst 2 verliest 1e bekerwedstrijd nipt van de kampioen van vorig jaar sv Epe 4

Epe 4 (zon)

1 september 2019 10:00

Niek Sleyster

Verslag v.v. Emst:
Vandaag de eerste officiele wedstrijd van het seizoen voor Emst 2 en wel thuis in de beker tegen buurman sv Epe 4.
Zij werden vorig jaar kampioen in de klasse waarin Emst 2 als derde eindigde.

Emst 2 staat dit seizoen onder leiding van een nieuwe trainer, William Bijsterbosch, uit Vaassen. Naast een nieuwe trainer vandaag ook een ander nieuw gezicht bij Emst 2, nml Danny Gorkink die een jaartje gestopt was.

Vandaag ook 2 afwezigen, Rik en Michael, waren niet beschikbaar. Gelukkig wilden Bart Dijkkamp en Mark DIjkgraaf ons team aanvullen.
14 spelers voor de trainer in deze wedstrijd.

In de warming-up haakte Hugo met een lichte blessure af. Een kleine tegenvaller maar gelukkig nog 2 wissels over.

De wedstrijd begon aardig aan de kant van Emst. Er werd op balbezig gespeeld en vanuit daar de aanval gezocht. Beide teams waren in de eerste helft aan elkaar gewaagd waarbij sv Epe over meer voetballen vermogen beschikte. Vlak voor rust werd er gescoord door sv Epe en dit vanut een cornerbal die eigenlijk onnodig door Emst weggegeven werd. Deze cornerbal werd erg goed en scherp voorgegeven en even zo goed binnengekopt.

Ook Emst kwam er een paar keer gevaarlijk uit maar de kansen konden in deze eerste helft niet in doelpunten omgezet worden.

Na de rust een zelfde beeld. 2 ploegen die met respect tegen elkaar speelden en beiden wilden voetballen. Naar mate de 2e helft vorderde raakten de spelers aan beiden kanten vermoeid en werd het spel onnauwkeuriger. Emst had moeite om nog voor de goal van sv Epe te komen. Een aantal cornerballen leverde nog wel kansjes op.

Sv Epe kwam er nog wel een aantal keer gevaarlijk uit en scoorde zelfs de 0-2 maar deze werd geannuleerd vanwege buitenspel.

Na 90 minuten stond de 0-1 op het scorebord en vond de goed fluitende scheidsrechter Niek Sleyster het welletjes. Voor Emst 2 een nuttige wedstrijd met een goede 1e helft en een mindere 2e helft.  Maar er zit vooruitgang in.

Deze week weer lekker trainen met de groep om zondag om 10:00 uur uit aan te treden tegen Lettele 2.