V.v. Emst zaal doet uitstekende zaken in de strijd om het kampioenschap door met 6-1 te winnen van concurrent sv Vaassen zaal

Emst 1 (zaal)

SV Vaassen 2 (zaal)

8 maart 2019 21:30

Herwin Rozendal

Afgelopen vrijdagavond stond om 21:30 uur in de PWA-hal te Epe de wedstrijd tussen de nummer 3 v.v. Emst zaal 1 en de nummer 2 sv Vaassen zaal 2 op het programma. De wedstrijd van vandaag stond onder leiding van scheidsrechter Herwin Rozendal.

V.v. Emst zaal moest winnen om aansluiting met de koploper ABC Hekwerk zaal 1 te houden.

De wedstrijdselectie voor de wedstrijd: Dylan vd Beek (k), Robbert Jan Goedhart, Wouter v Amerfoort, Gerben v Huffelen, Rick v Mourik, Alex Hofmeier, Desmond Dijkgraaf.
Bram Nunninga zat vanwege een knieblessure op de tribune.

De wedstrijd begon goed. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en het tempo lag erg hoog.
Na een aantal minuten dat het spel op en neer golfde was het sv Vaassen zaal die het eerste doelpunt van de avond binnenschoot. Die bal zat er lekker in en v.v. Emst zaal was gewaarschuwd.

Door goede spel van de mannen van v.v. Emst zaal leek dit tegendoelpunt hen niet van de wijs te brengen want het goede spel in hoog tempo werd voortgezet en er kwam ook kansen voor de Oranjehemden. Niet veel nadat het eerste doelpunt gemaakt was lag de gelijkmaker voor v.v. Emst zaal in het netje. Dit doelpunt ging wel de boeken in als eigen doelpunt van sv Vaassen.

Voor het publiek bleeft het een spannende en leuke wedstrijd om naar te kijken. Sv Vaassen zaal raakte een aantal keren het houtwerk van het doel en v.v. Emst keeper Dylan van Beek hield zijn doel met een aantal goede reddingen schoon.

Daar waar sv Vaassen pecht bij de afronding had haalde v.v. Emst zaal meer voordeel uit kun kansen. Het was Gerben van Huffelen die voor de rust de bal 2x schitterend binnenschoot dit met een 3-1 voorsprong tot gevolg. Het meegereisde Emster publiek genoot zichtbaar van deze leuke zaalvoetbalpot.

Na 5 minuten rust ging sv Vaassen zaal op zoek naar de aansluitingstreffer en was het aan Emst zaal de taak om de voorsprong vast te houden en als het even kan uit te breiden. Naar mate de 2e helft volgde werd Emst zaal sterker en gooide de 4-1 de wedstrijd op slot. sv Vaassen zaal liet het koppie hangen en v.v. Emst zaal is vond het nog niet genoeg.

De 5-1 was werkelijk een beauty, de mooiste goal van de avond. Na een snelle counter van v.v. Emst zaal werd over 5 schijven Wouter van Amersfoort gevonden. Wouter kon zelf afdrukken op het doel van sv Vaassen zaal maar dit deed hij niet. In een ooghoek zal hij Gerben vrij staan en die schoot bijna vanaf de achterlijn de bal diagonaal in het dak van het doel achter de keeper van sv Vaassen zaal. Hier was geen houden aan.

Nog een paar minuten op de klok te gaan en sv Vaassen zaal vond het welletjes. De wedstrijd werd door Emst zaal 1 controleerd uitgevoetbald en Rick van Mourik zette de eindstand op 6-1 door de bal snoeihard door de midden op doel te schieten. Onhoudbaar voor de keeper van sv Vaassen zaal.
Dit was tevens de einduitslag.

Door deze overwinning stijgen de mannen van v.v. Emst zaal 1 naar de 2 plek met 2 punten achterstand op de koploper ABC Hekwerk zaal 1.
Beide teams hebben evenveel wedstrijden gespeeld. De nieuwe nummer 3 FC Sedap 2 maakt ook nog kans op de eerste plek zij hebben 2 wedstrijden minder dan de nummer 1 en 2 gespeeld en staan 3 punten achter de koploper. Veel spanning dus in deze 4e klasse zaal.

Klik hier voor de stand.