V.v. Emst 1 pakt punt tegen Marienheem 1 maar doet zichzelf op basis van eerste helft veel tekort

Marienheem 1 (zon)

5e klasse G

28 april 2019 14:00

Dhr R van Rootseler

Opstelling

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
In de vijfde klasse G hield Emst een punt over aan de wedstrijd tegen Mariënheem: 2-2. ,,Maar één punt'', zei de teleurgestelde trainer Harrie de Graaf. Lucas de Jong scoorde voor rust twee keer, maar de trainer was er niet tevreden over. ,,Het had met al 4-0 moeten zijn. Uit het niets maakten zij nog de 2-1." Emst maakte het na rust niet af en betaalde daar de rekening voor. ,,Als je geen doelpunt maakt blijft het door je hoofd spoken dat je hem tegen kan krijgen."

Verslag 'Veluweland':
Emst geeft winst uit handen
De kans om door een vierde plaats in de eindrangschikking het toetje van de nacompetitie binnen te halen is nu een stuk kleiner. ,,We schopten er in de afgelopen week vijftien in; nu lag weer een forse overwinning binnen ons bereik. De aansluitingstreffer gaf een knauw aan onze mentale weerbaarheid. We hebben in de tweede helft de druk niet kunnen voortzetten.  Toch ontstonden er legio mogelijkheden om de voorsprong uit te bouwen. Tja, en dan staat er bij Mariënheem een keeper die de wedstrijd van zijn leven speelde. Hij voorkwam met miraculeuze reddingen zeker schijnende doelpunten." Trainer Harrie de Graaf neemt zijn jongens niets kwalijk. De jon ge groep is onder zijn leiding dit seizoen gegroeid. Heeft het in zich om voor de prijzen te gaan. Zo niet meer dit seizoen dan zeker in het volgende.

Clubtopscoorder Lucas de Jong wijst zijn ploeg de weg. Na vier minuten jast hij zijn eerste binnen, in de 44ste minuut gevolgd door de tweede goal. In de tussenliggende periode ontstaat een handvol onbenutte mogelijkheden. De eerste de beste kans voor de gasten levert gelijk een treffer op. En daarmee het geloof dat er aan de Hanendorperweg iets te halen valt. Dan toch creëert ze nauwelijks kansen, totdat Heetkamp doelman Dylan van de Beek kansloos laat op een slimme lob. In de tijd die nog rest krijgt Emst drie schitterende kansen op alsnog de volle buit. Het houtwerk, de vuisten en de katachtige reacties van Reimert voorkomen het. ,,We hebben het aanvallend laten liggen vandaag. Die aansluitingstreffer van hun werkte verlammend op ons team. We speelden teveel de lange bal, maar hadden desondanks moeten toeslaan", geeft aanvoerder Dennis Evers zijn analyse. Bij Emst is na een aantal magere jaren sprake van een opbloei. ,,We trainen op dinsdag en donderdag volle bak. Ik ben er trots op aanvoerder te zijn van deze ploeg. Als je voor aanvang van deze competitie het aanbod voor een vierde plaats had gekregen was er direct een handtekening onder gezet." Het zal niet gemakkelijk zijn die positie te bewerkstelligen.  De resterende duels gaan tegen de titelkandidaten.
Maar stel dat het op de laatste wedstrijd thuis tegen buurman Wissel aan komt. Dan staat De Graaf tegenover zijn schoonzoon William Hulshoff, die als coach met de kanaries in een mooie vlucht zit. Dat vooruitzicht leeft in beide kampen.