vv Emst 1 knokt zich naar knappe eerste competitieoverwinning

21 oktober 2018 14:00

Dhr AJ Mielard

Verslag vv Emst:
Vandaag een thuiswedstrijd tegen het altijd lastige CCW'61.
Het was een mooie zonnige zondagmiddag waar scheidsrechter dhr AJ Mielard om 14:00 uur floot voor het begin van de wedstrijd.
Pupil van de week Vera Albertus gaf direct het goede voorbeeld aan de 22 spelers op het veld door na een mooie solo de bal achter de keeper van CCW'16 1 te schieten. Glunderend en trots verliet ze het veld waarna de echte aftrap van de wedstrijd plaatsvond.

Al snel liet tegenstander CCW'16  zien over een goed voetballende ervaren ploeg te bezitten. De bal ging lekker rond en de snelle buitenspelers werden vaak gezocht. Ook onze vv Emst speelde vanaf het begin van de wedstrijd goed. Wat minder balbezit maar erg hardwekend en niet bang om te voetballen.

Na 10 minuten spelen kwam CCW door aan de linkerkant via hun razendsnelle buitenspeler. Hij was de verdediging van Emst veel te snel af en gaf de bal perfect voor het doel van Emst op een vrijstaande speler van CCW'16. Voor hem was het simpel om de 1-0 binnen te schieten.

Nog geen 4 minuten later weer een tegenvaller voor onze vv Emst want linkerverdediger Wesley Pannekoek moest het veld geblesseerd verlaten. Zo het laat aanzien een liesblessure. Maximiliaan Beaart kwam voor hem in het veld en ging op de plek van Rick van Mourik spelen die weer een linie naar achteren op de plek van Wesley ging voetballen.

Ondanks de achterstand gaf vv Emst zich niet gewonnen en er bleven kansen komen. Raymond de Gunst wilde de bal vanaf rechts voorgeven maar deze voorzet was zo scherp dat deze de paal raakte en net niet binnenvloog. Voor de neutrale toeschouwer een leuke wedstrijd om naar te kijken. Ook CCW'16 bleef voetballen en kregen een aantal goede kansen om de voorspong te vergroten.

Een van de mooiste schoten van deze wedstrijd kwam na duk een half uur spelen op naam van Maximiliaan Beaart. Een hoge bal nam hij in 1x op de slof en de bal vloog snoeihard naar de bovenhoek van het doel van CCW. De katachtige duik van de keeper zorgde ervoor dat de bal overgetikt werd door deze keeper. Echt zonde voor Emst want zo'n mooi schot hoort gewoon binnen te gaan.

In de 38e minuut kwam er een voorzet van Emst van de linkerzijkant de keeper en verdedigers van CCW'16 gingen voor de bal maar dat deed ook onze spits Lucas de Jong. Lucas sprong boven de keeper en verdedigers van CCW'16 uit en via zjn rug verdween de bal in het doel van CCW'16, 1-1.
Lucas raakte hierbij nog wel licht geblesseerd maar kon de wedstrijd hervatten.

Tot aan de rust was het nog even billenknijpen voor Emst maar met en 1-1 werd de thee opgezocht.

Na de rust hetzelfde beeld. Een goed voetballend CCW'16 en een hardwerkend vv Emst. Dat CCW het hier moeilijk mee had bleek wel uit het feit dat de steeds vaker rond de 16 meter of zelfs er in zich lieten vallen in de hoop op vrije trappen en wellicht een strafschop. Jammer want dit goed spelende team heeft dit helemaal niet nodig.

De wedstrijd kon alle kanten op gaan en bij de vv Emst ging het geloof op een goede afloop steeds meer heersen. Er werd gewoon goed gespeeld met nogmaals zeer hard als team gewerkt. Kansen aan beide kanten maar geen doelpunten.

Rond de 72 minuut werd de bal door CCW'16 weer naar voren gespeeld en weer ging er een speler van hen in de 16 meter naar de grond. Gelukkig kon vv Emst keeper Rick Mulder deze bal pakken en liet de scheidrechter doorspelen. Toch bleek de scheidsrechter iets waargenomen te hebben en hij stuurde vv Emst verdediger Marc vd Esschert naar de kant. De rode kaart leek iet wat dubieus.

Met 10 man moest Emst het laatste deel van de wedstrijd proberen het gelijke spel over de streep te trekken. Er werd voor elke meter geknokt want dit punt moest en zou in Emst blijven. CCW'16 werd sterker en sterker maar Emst vocht als een team en hield eigenlijk heel goed stand.

10 minuten voor tijd kon Emst counteren en de bal kwam via een voorzet van de zijkant voor de voeten van Maximiliaan Beaart. Hij was onberispelijk en schoot de 2-1 binnen. Zou het dan vandaag met 10 tegen 11 gaan gebeuren? De laatste 10 minuten en 6 minuten blessuretijd veel kansen voor CCW maar ook nog af en toe een counter van Emst leide niet tot doelpunten. Ook werden de leeggeseelde Lucas de Jong en Wouter van Amersfoort nog vervangen door Lorenzo van Gortel en Pepijn van Zetten die beiden zich de longen uit het lijf werkten. In de allerlaatste minuut van de wedstrijd leek het toch nog mis te gaan want CCW scoorde alsnog. Gelukkig stak de goed vlaggende grensrechter Bas Raadsveld zijn vlag in de lucht en na een discussie van meer dan 2 minuten was de scheidsrechter overtuigd het doelpunt af te keuren.

Zo kon Emst na een bloedstollend einde 3 punten bijschrijven. Een groot compliment voor de strijdende mannen van hoofdtrainer Harrie de Graaf.

Volgende week proberen deze lijn door te zetten uit tegen goede bekende V en L uit de Vecht.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
,,Hier waren we als team echt aan toe", zei Emst-trainer Harrie de Graaf na de 2-1 overwinning tegen CCW'16. Het was na twee remises de eerste driepunter voor Emst. De Graaf baalde na de eerste drie competitiewedstrijden. ,,We hadden meer punten moeten halen. De wedstrijd tegen Wesepe (2-0 verlies) waren we snel vergeten, maar tegen Terwolde (1-1) en Wissel (2-2) had er veel meer ingezeten. Daarom is de overwinning op CCW'16 zo belangrijk. We krijgen door deze drie punten vertrouwen en dat is belangrijk, want qua voetbal zit het wel aardig goed."