vv Emst 2 houdt in oefenwedstrijd lang stand tegen hoger spelend V en L 2 maar moet 2 tegendoelpunten in slotfase incasseren

V en L 2 (zon)

28 augustus 2018 19:00

Herwin Rozendal

Opstelling

Gisterenavond stond de 1e oefenwedstrijd voor ons compleet vernieuwde team van vv Emst 2 op het programma.

Bijna het gehele team is lager gaan voetballen.
Dit nieuwe vv Emst 2 bestaat uit JO19-1 spelers van vorig jaar aangevuld met een aantal ervaren vv Emst selectiespelers.
Het komende seizoen wordt gezien als bouwjaar voor dit jonge team en zullen ze in de reserve 5e klasse gaan uitkomen.

Naast de 11 basisspelers begon vv Emst 2 aan deze oefenwedstrijd met 3 spelers op de bank.
De tegenstander van vandaag was een oude bekend en wel V en L 2 waar Emsternaar Gert Wagenvoort de trainer is.

vv Emst 2 begon wat onwennig aan de wedstrijd maar al snel gooiden ze alle schroom van zich af en stonden hun mannetje tegen het ervaren V en L 2 die vandaag naar Emst waren gekomen met hun complete V en L 1 achterhoede.

V en L speelde de bal goed rond en bleeft lang in balbezit. De Emsterverdediging stond goed en gaf maar weinig kansen aan V en L weg.
Ook kwamen er ook voor vv Emst 2 kleine kansen maar echt gevaarlijk werden deze niet.

De eerste helft stond bijna geheel in het teken van een combinerend V en L 2 en een verdedigend vv Emst 2 die op de counter er probeerde uit te komen. De jonge gasten uit Emst werkten zich volledig in het zweet en hierdoor werd de rust met een knappe 0-0 tussenstand bereikt.

In de rust een aantal omzettingen om eens te kijken hoe de spelers het op een andere positie doen.

Wederom een zelfde wedstrijdbeeld waarbij V en L de beste kansen op een doelpunt kreeg. Ergens midden 2e helft redde vv Emst 2 keeper Stan Blokvoort er knap nadat V en L 2 een vrije trap net buiten de 16 erg knap op doel schoot.

Vooral aanvallend kon vv Emst 2 geen vuist maken waarbij de spitsen van vandaag erg veel arbeid verrichten maar veel verder tot het middenveld kwam vv Emst 2 niet. Een verdienste van een goed spelend V en L 2. Ongeveer een kwartier voor tijd kwam V en L op voorsprong door een schot op doel die nog door een Emst verdediger werd aangeraakt, een rommelgoal noemen ze dat ;-).

Na de 0-1 probeerde vv Emst 2 meer vooruit te gaan voetballen en gingen ze op zoek naar de gelijkmaker. Kansen kwamen er wel maar door de vele arbeid was de puf eruit en werd er niet meer gescoord aan de kant van vv Emst 2.
Door deze manier van spelen werd er achterin 1 op 1 gespeeld en kwam er ook ruimte voor de V en L 2 aanvallers.
Vlak voor tijd schoten zij de 0-2 binnen en was de wedstrijd gespeeld.

Rond 20:45 uur vond scheidsrechter Herwin Rozendal het welletjes en hierna werd het snel donker op sportpark 't Hanendarp.

Een nuttige oefenwedstrijd voor dit jonge vv Emst 2 waar veel goede zaken te zien zijn geweest waar we de komende tijd weer meer verder kunnen bouwen. Een groot compliment voor het harde werken en als 1 team spelen.

Komende zondag de 1e bekerwedstrijd en wel tegen res 4 klasser Voortwaarts T 5.