V.v. Emst 1 scoort in de slotminuten de gelijkmaker maar doet zichzelf veel tekort.

Go Ahead Deventer 1 (zon)

5e klasse G

9 december 2018 14:00

Dhr. A. Mousouli

Verslag v.v. Emst:
Volgt

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Op zondag kreeg VV Emst Go-Ahead Deventer op bezoek. Een doelpuntrijk duel eindigde in 3-3. ,,We doen onszelf tekort", stelt trainer Harrie de Graaf. ,,Het had er wel ingezeten vandaag." Hij zag zijn ploeg drie keer op achterstand komen, maar uiteindelijk kwamen ze vlak voor tijd toch nog langszij. ,,We creëren vreselijk veel kansen, maar schieten ze niet er niet in. Hun keeper was verschrikkelijk goed."

Verslag Veluweland:

Emst doet zichzelf tekort

Met de late gelijkmaker (3-3) tegen Go Ahead haalt Emst dik verdiend een puntje binnen; maar de tevredenheid daarover valt weg tegen de onvrede over het totaalbeeld. De tegenstander krijgt in dit duel slechts vijf reële kansen waarvan het er drie benut.

De keren dat Emst het Deventer doel onder schot neemt zijn niet tellen. Als direct na rust Go Ahead met tien man komt te staan lijkt het wachten op een afstraffing. Die komt er niet. Integendeel, het duurt tot de 98e minuut voordat voorstopper Wim Schoppenkamp met zijn eerste doelpunt in zes jaar de uitblinkende keeper Dokter koppend bij de eerste paal het nakijken geeft. Het 17-jarige talent tussen de Deventer palen is daarover zo boos dat hij zijn hand breekt als hij zijn frustratie afreageert op een doelpaal. Het is niet het enige incident in dit stevige potje, waarin de overtredingen zich aaneen rijgen als een snoer met kralen. Scheidsrechter Moussouli weet zich er geen raad mee. Hij spreekt de spelers voortdurend vermanend toe, maar verzuimt de rode klaart te trekken als het over de scheef gaat. Bijvoorbeeld als Rik van Mourik van Emst op schandalige wijze uit de wedstrijd wordt geschopt. Het verweer van de leidsman: ,,Ik wil morgen weer gewoon aan het werk." Uiteindelijk verdwijnt de boosdoener toch vroegtijdig van het veld. Dan hebben zijn vrienden het knap moeilijk om hem ervan te weerhouden de confrontatie met het Emster publiek aan te gaan.

Trainer Harrie de Graaf verschuilt zich niet achter die incidenten. ,,We hebben na een redelijke eerste helft verzuimd om te blijven voetballen. Speelden met tien man te gehaast ,de combinaties waren zoek. Dit was een van onze mindere wedstrijden." Emst stond na ruim een minuut op achterstand toen een scherp genomen vrije trap door Räschen werd binnen gekopt. En nadat Jeroen van Essen een van de lat terugspringende kogel van Wouter van Amersfoort alsnog promoveerde stond keek de thuisclub veertig tellen later opnieuw tegen een achterstand aan. Kelvin Houwer verraste de slapende defensie. Emst ging met 2-2 de rust in via Lorenzo van Gortel. Het tweede bedrijf was nauwelijks aan de gang of clubtopscorer Jordi Welmer bracht Go Ahead opnieuw aan de leiding. Uiteindelijk dus de 3-3 van Schoppenkamp. Emst doet het dit seizoen los van deze mindere middag een stuk beter.