V.v. Emst 1 zaal wint overtuigend van ABC Hekwerk en dendert ongeslagen door naar plek 3 in de competitie

Emst 1 (zaal)

ABC Hekwerk 1 (zaal)

19 oktober 2018 21:30

KNVB scheidsrechter

Het was alweer meer dan een maand geleden dat het zaalvoetbal team van V.V. Emst voor het laatst in actie kwam. Maar Emst ging met veel zelfvertrouwen richting de PWA hal. Voor deze wedstrijd waren er twee opvallende namen in de wedstrijdselectie van Emst. Bram Nuninga maakte zijn debuut in het zaalvoetbal team. Bram raakte een aantal seizoenen eerder zwaar geblesseerd en heeft mede hierom besloten te stoppen met voetballen. Op dat moment voetbalde hij bij Emst 1 veld. Toch heeft hij besloten om na 1,5 jaar het zaalvoetbal uit te proberen.

De andere opvallende naam is doelman Dylan ‘El pikanto’ van der Beek. Dylan keerde na een heel aantal wedstrijden van afwezigheid weer terug onder de lat van het zaalvoetbalteam. Er waren verschillende supporters die deze comeback wilde meemaken, Dylan had fans meegenomen.

De overige vier namen waren de gebruikelijke. Desmond Dijkgraaf, Robert-Jan Goedhart, Wouter van Amersfoort en Rick van Mourik.

Gerben van Huffelen was afwezig van wegen een ontsteking aan zijn rechter been en Alex Hofmeijer had last van zijn voet en was daarom ook afwezig.

Bram wilde op de bank beginnen en kon zo eerst even de kat uit de boom kijken. Emst begon sterk aan deze tweede competitiewedstrijd. Het duurde dan ook niet lang voor dat Emst de bal in het netje had liggen. Binnen een minuut of twee had Wouter zijn eerste doelpunt al te pakken. Niet veel later vielen ook de 2-0 en de 3-0, doelpunten van Rick en Wouter. De spaarzame momenten dat ABC tot schieten kwam stond Dylan in de weg en sloeg alle ballen er uit, tot vreugde van het publiek dat dol enthousiast was over het optreden van Dylan. Emst liet het balletje lekker rondgaan en ABC kwam er eigenlijk niet aan te pas. Nu had Bram genoeg moed verzameld om ook in actie te komen. Emst ging lekker door met waar het mee bezig was, doelpunten maken. In de rust stond er een stand op het scorebord van 7-0. Debutant Bram wist één van deze goals te maken, de andere doelpunten kwamen op naam van Wouter en Rick (2x).

Na de rust was het spelbeeld niet veel anders. Bij ABC kwamen lichte frustraties naar boven en daarbij ook een iets wat onbenullige overtreding op Desmond. De scheidsrechter trad op en gaf een gele kaart. Toen stond ABC met een man minder op het veld. In deze periode had Emst vooral heel veel de bal maar tot scoren kwam het niet. Wel kwam ABC er een keer gevaarlijk uit maar ook deze bal was voor Dylan. Na een aantal minuten langs de kant te hebben gezeten mocht de speler van ABC het veld weer betreden. Emst bleef goed voetballen en ook scoren. Zelfs verdediger Robert-Jan kwam een aantal keer mee naar voren en maakte zowaar 2 goals. Ook Bram wist zijn tweede doelpunt te maken na een mooie aanval waarbij het ‘een keer raken’ was. Ook Desmond wilde graag een doelpunt maken maar Rick en Wouter waren een aantal keer zelfzuchtig en legde de bal niet af op Desmond die zich goed had vrijgelopen, daarentegen maakte ze de ballen wel prima af en liep de score nog hoger op. Wouter en Rick maakte beide nog een doelpunt. Toch kon Dylan zijn doel niet schoon houden. ABC speelde de lange bal en Rick ging net onder de bal door en struikelde, hij lag plat op de grond. De aanvaller van ABC speelde de bal voor de goal en de bal werd goed ingeschoten. Dylan kon deze bal niet keren. Toch was het slotakkoord voor Emst. Rick wist nog twee maal het net te laten bewegen en zo doende kwam er een einduitslag van 14-1 op het scorebord te staan.