VV Emst zaal 1 pakt koppositie in competitie

Emst 1 (zaal)

16 november 2018 20:45

Clubscheidsrechter

Vandaag moest het zevental spelers richting De Koekoek in Vaassen waar de wedstrijd tegen VIOS 2 op het programma stond. Deze tegenstander wordt over het algemeen als lastig ervaren door het jonge team van Emst. Maar bij een ruime overwinning kon de koppositie veroverd worden van VIOS 3. De wedstrijdselectie bestond uit: Dylan, Robert-Jan, Desmond, Alex, Wouter, Gerben en Rick.

Emst begon goed aan de wedstrijd. De vrije man werd eenvoudig gevonden en na een minuut of tien stond het ook 0-2 voor Emst door twee doelpunten van Rick. VIOS was nog niet gevaarlijk geweest tot er achterin een bal slecht werd ingespeeld en Emst helemaal uit positie was. VIOS strafte dit meteen af, 1-2. Toch bleef Emst makkelijk voetballen en Gerben schoot, via de binnenkant van de paal, de 1-3 binnen. VIOS raakte beter in de wedstrijd en creëerde ook een aantal kansen in de omschakeling. Hieruit volgde ook de 2-3 en hiermee bleef het een spannende wedstrijd. Vlak voor rust kon Rick na een goede steekpass van Wouter de 2-4 binnen tikken.

Ook in de tweede helft was Emst de ploeg met het meeste balbezit en ook snel na rust werd de volgende treffer gemaakt. Wouter kwam door aan de linkerkant en gaf een hele goede lage voorzet. Desmond kwam perfect uit voor de goal en kon de bal binnen schuiven. Een aantal minuten later kwam Rick aan de linkerkant door en schoot kei hard raak in de verre hoek, 2-6. Ook kwam VIOS in de omschakeling nog een keer tot scoren. Emst wist vervolgens op bijzondere wijze de 3-7 te maken. Na een goed uitgespeelde aanval kwam Alex 1 op 1 met de keeper en hij schoof met zijn chocolade been de bal door de benen van de keeper, koekoek in De Koekoek. De laatste twee doelpunten kwamen op naam de staan van Gerben en Wouter en dit maakte een eindstand van 3-9.

Deze uitslag was voldoende om de koppositie over te nemen. Emst en VIOS 3 hebben beide 5 van de 5 wedstrijden gewonnen en hebben evenveel punten maar Emst heeft een beter doelsaldo. Ook Sedap heeft nog geen verliespunten maar die hebben een wedstrijd minder. Het is zeer spannend in de kop van de competitie. De volgende wedstrijd van Emst is tegen VIOS 3, dat betekend dat in ieder geval een van deze teams hun eerste punten gaat laten liggen. Maar voor alsnog staat Emst boven aan de ranglijst.