Emst 1 zaal pakt na moeizame eerste helft toch 3 punten tegen ATIK

ATIK 9 (zaal)

26 oktober 2018 21:30

Clubscheidsrechter

Emst was niet helemaal compleet bij aanvang van deze wedstrijd. Dylan van der beek had een bruiloft, Gerben van Huffelen was nog niet helemaal fit en Wouter van Amersfoort en Bram Nuninga hadden een verjaardag. Alex Hofmeijer was wel weer terug van een blessure. Om de selectie aan te vullen werd er beroep gedaan op Michel van Huffelen en Wim schokkenkamp. De andere 3 spelers waren Desmond Dijkgraaf, Robert-Jan Goedhart en Rick van Mourik.

De keus was gevallen om te starten met Desmond op doel. De wedstrijd begon en het was wel snel duidelijk dat Emst de betere ploeg was. Toch ging het niet allemaal vanzelf. In de eerste helft speelde Emst slordig en werden veel ballen bij de tegenstander in de voet gespeeld of over de zijlijn gespeeld. Toch kwam Emst op voorsprong, door een slechte pass van een speler van ATIK kon Rick dicht bij het doel de bal veroveren. Hij kapte behendig twee spelers uit en tikte de bal met de punt van de schoen in de goal. Even later was er wel een goed uitgespeelde aanval van Emst. De bal werd in de hoek gespeeld naar Michel en die gaf vervolgens een lage voorzet op Wim die de bal voor het intikken had, 2-0. Rick kwam later nog een aantal keer 1 op 1 tegen de keeper maar de keeper zetten een paar passen uit de goal en kon zo voorkomen dat er gescoord werd. Kort voor rust was Emst achterin nog twee keer slordig en hier wist ATIK van te profiteren. Emst liet de ploeg uit Apeldoorn terug in de wedstrijd komen. Met rust stond er een stand van 2-2 op het scorebord.

In de rust werd besloten om Desmond te laten voetballen maar de vraag was wie er dan gaat keepen. Wim was bereidt om de handschoenen aan te trekken. Gelukkig begon Emst scherp wist snel na rust de 3-2 te maken, Rick kwam door aan de linker kant en schoot keihard raak in de korte hoek. Toen sloeg de vermoeidheid bij ATIK een beetje toe en er vielen gaten achterin. Michel gaf een paar goede passes naar voren en Rick wist een van deze kansen om te zetten in een doelpunt, 4-2. Vanaf dit moment werd ATIK onoplettend. Nadat de bal over de zijlijn was gerold mocht Desmond de bal in trappen Hij gaf de bal meteen achter de verdediging waar Rick helemaal vrij stond, hij omspeelde de keeper en maakte ook de 5-2. Ook bij een hoekschop stond ATIK niet op te letten. Michel kon eenvoudig Rick aanspelen die vervolgens alle tijd had om de bal aan te nemen en binnen te schieten, 6-2. ATIK kreeg ook nog een paar kansen maar Wim stond goed op te letten en sloeg er een aantal ballen uit. In de laatste minuut kreeg Alex de bal nog een keer voor zijn voeten dicht bij de goal. Hij wilde vernietigend uithalen maar raakte de bal niet helemaal zoals hij in gedachten had. Toch rolde de bal langs de keeper de goal in en werd het 7-2, tevens de eindstand van deze wedstrijd.

Emst heeft zich in de 2e helft goed herpakt en wint uiteindelijk ruim van ATIK. Op naar de volgende 3 punter!