V.v. Emst 2 zet goede lijn door tegen nummer 2 Davo

24 februari 2019 10:00

Herwin Rozendal

Opstelling

Na de overwinnijng vorige week moest Emst 2 vandaag aantreden tegen de nummer 2 Davo. Dit leek vooraf dus weten erg lastige opgave te worden.

Vanaf minuut 1 was duidelijk dat Emst nogmaals een van hun betere wedstrijd en speelde. In de eerste helft werd bij vlagen goed de bal rond gespeeld waardoor Emst continue de bal had.

Toch kreeg Emst de bal maar niet in de goal waardoor het erop leek dat de brilstand in de rust nog op het scorebord zou staan.

Vlak voor rust was het dan eindelijk raak, nadat Wesley 4 spelers van Davo passeerde werd hij voor de 2x van achteren geraakt waardoor de scheidsrechter niets anders kon doen dan een penalty geven. Deze penalty werd niet al te goed geraakt door Rick Kloezeman, maar ging toch tegen de touwen waardoor het eindelijk 1-0, een dik verdiende voorsprong. Davo was nauwelijks van de schrik bekomen en hij lag alweer in nadat Lorenzo met een mooi uitmeten stift de fout in de verdeddiging van Davo afstrafte.  Dit was tevens de ruststand.

De scheids had nog niet gefloten voor de 2e helft en het was ook al 3-0 nadat Rick Beunk een goede voorzet van de zijkant binnenkopte.

Hierna zakte het niveau van de wedstrijd ver weg, waar kwam dit toch door? Na rust werd er nog 1x gescoord door Emst doordat na een overtreding van de Davospeler Wesley de bal in eigen doel werkte. De verder goed leidende scheidsrechter zag dit over het hoofd waardoor de eindstand toch 3-1 werd.

Vandaag een prima eerste helft gespeeld wat genoeg was voor de overwinning vandaag,  maar een zwakke tweede helft. Toch was dit genoeg om ook de 2de wedstrijd na de winterstop te winnen. Nu een aantal weken vrij en dan de volgende wedstrijd thuis tegen de nieuwe nummer 2 Diepenveen.