V.v Emst 2 kan goede competitiestart geen vervolg in Wenum Wiesel geven

30 september 2018 11:30

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2

Vandaag de wedstrijd in Wenuw Wiesel tussen WWNA 3 en vv Emst 2.
WWNA 3 verloor vorige week nipt van Epe 4 en Emst 2 wist thuis met 2-0 te winnen van Voorwaarts T 8.

Het was een erg mooie nazomermorgen en om 11:30 uur werd er afgetrapt op het kunstgras van WWNA.
Voor Emst is kunstgras niet de favoriete ondergrond om op te spelen.
Tocht begon het duel gelijkwaardig. De bal ging aan beide kanten goed rond en af en toe waren er speldeprikjes voor beide keepers.
Tot echte grote kansen kwam dit niet.
Het duurde dan ook tot de 35e minuut totdat er gescoord werd. Het was een afstandschot van WWNA die de 0-1 op het scorebord liet verschijnen.
Ook Emst 2 kreeg kleine kansen maar helaas werden deze niet erg gevaarlijk.

In de rust moest Michael Gerrits met een lichte blessure van het veld en kwam Dennis Kloezeman voor het in het veld. Dennis had eerder die morgen nog een hele wedstrijd met Emst 5 gespeeld en was snel naar Wenum Wiesel overgekomen. Klasse Dennis, bedankt hiervoor !!
De andere wissels Tim v H en Michel v H waren niet geheel fit om in te vallen.

Na de rust werd Emst eigenlijk sterker en werd het voetbal beter toch was het WWNA 3 die in de 59e minuut een vrije trap achter onze doelman wist te werken.  vv Emst 2 ging meer vooruit spelen, dus 1 op 1 achterin. Dit om op zoek te gaan naar de aansluitingstreffer. Vooral via de zijkangten werden we een aantal keren gevaarlijk maar het geluk ontbrak vandaag volledig. Tot aan de 70e minuut bleef de druk richting WWNA 3. WWNA kreeg een corner en deze kon vrij ingekopt worden. 3-0 waarmee de wedstrijd op slot kwam te zitten.

Positieve was dat de koppies niet naar beneden gingen en er toch op zoek gegaan werd naar de 3-1. 8 minuten voor tijd kwam deze er ook want Rick Kloezeman schoot de bal erg knap achter de keeper van WWNA. Toch was er weinig tijd meer over om nog meer te doen. De uitslag werd door WWNA werd in de laatste minuut van de wedstrijd nog verder uitgebreid nadat een speler van WWNA van eigen helft richt ons doel mocht sprinten. Hij ronde koel af en hierdoor kwam de einduitslag van 4-1 op het scorebord.

Een iet wat geflatteerde uitslag waarbij wel opgemerkt moet worden dat WWNA verdiend gewonnen heeft.
vv Emst kwam vandaag gewoon tekort.

Volgende week hopen op beter voetbal in de thuiswedstrijd om 10:00 uur tegen WSV 7.