Koploper sv Epe 4 overklast vv Emst 2 in derby

28 oktober 2018 10:00

Dhr MC Strijk

Verslag v.v. Emst:
Vandaag een mooie derby op het programma en wel tussen de koploper SV Epe 4 en de nummer 3 v.v. Emst 2. Sv Epe 4 had al hun wedstrijden weten te winnen en Emst had 7 punten uit 4 wedstrijden weten te verzamelen.
Het had vannacht licht gevroren en dus was het koud. Gelukkig maakte een heerlijk zonnetje dat het snel warmer werd.

Om 10:00 uur werd er voor het begin gefloten van de wedstrijd door scheidsrechter M. Strijk uit Vaassen.
Sv Epe 4 had er zin in want vanaf minuut 1 zetten zij Emst onder druk en probeerde de opbouw van Emst te versturen.
Emst had het hier moeilijk mee en kwam zelf weinig aan het voetballen.
Vooral de snelle buitenspelers van sv Epe brachten veel gevaar. Emst werkte hard maar was slordig in de passing.
Na 14 minuten werd er aal de zijlijn een overteding op een van die snelle buitenspelers gemaakt. De vrije trap die hierna volgde werd knap maar ook hard binnengekopt door sv Epe.

Na dit doelpunt zakte Epe wat terug en kreeg Emst wat meer ruimte om te gaan voetballen. Hierdoor kwamen er ook kleine kansjes maar het was vooral Epe wat de klok sloeg. Na een half uur spelen verdubbelde Epe de tussenstand door onoplettendheid na een afgeslagen bal van onze keeper.
Die 2-0 was gezien het wedstrijdbeeld wel terecht. Voor er naar de thee gegaan kon worden kwam Epe nog een aantal keren gevaarlijk voor het doel maar de kwaliteit van de paal en de lat van het doel werd getest en die bleek goed te zijn en deze kansen leiden niet tot doelpunten.

Na de rust ging Emst op zoek naar de aansluitingstreffer en had meer in te brengen dan in de 1e helft. Epe liet meer toe en loerde zelf om de 3-0 te maken. Dit lukte in de 58e minuut en zo gooide Epe de wedstrijd op slot met deze 3-0. Hierna werd het spel gezapiger. Wel kreeg Emst ook nog een aantal kansen op een doelpunt maar het vizier stond vandaag voorin niet erg op scherp.

Hoogtepunt van het slotgedeelte was een vrije trap van Epe die via de lat over/naast ging. Erg mooi genomen. Vlak voor tijd was er nog een stevige overtreding van de aanvoerder van Epe op een Emst speler. Hij was te laat en de scheidsrechter kon niets anders dan hem geel te geven. Hierdoor mocht Epe de wedstrijd uitvoetballen met 10 man.

Na 90 minuten floot de uitstekend leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en won sv Epe volledig verdiend van ons vv Emst 2.

V.v. Emst 2 is nu 2 weken vrij en mag zondag 18 november om 11:30 uur aantreden tegen Diepenveen 3 en wel uit in Deventer.