V.v. Emst 2 verstevigd 2e plek in competitie met overwinning met prachtig doelpunt van Herman Bosch

KCVO 4

7 april 2019 10:00

Gerjan Rodijk

Opstelling

Vandaag in een heerlijke lentezon stonden v.v. Emst 2 en KCVO 4 tegenover elkaar.
De leiding van deze wedstrijd was in handen van scheidsrechter Gerjan Rodijk.

Bij Emst 2 ontbrak spits Pepijn van Zetten die na zijn 4 doelpunten van vorige week bij de v.v. Emst 1 selectie zat.

Om klokslag 10:00 uur werd er afgetrapt.

Beide teams waren aan elkaar gewaagd en Emst 2 had nog wat recht te zetten want uit werd er met maar liefst 3-0 verloren.
De bal werd goed rondgespeeld door Emst en ze wisten lang balbezit te hebben. Aan het begin van de wedstrijd een aantal kleine kansen voor beide teams maar ook niet veel meer. Het was een sportieve wedstrijd en de scheidsrechter hoefde af en toe maar te flutien voor kleine overtredingen of een buitenspelgevalletje.

Naar mate de wedstrijd vorderde werd Emst 2 wat sterker en kreeg het ook de beste kansen. In de 18e minuut kwam Emst op voorsprong door een mooi doelpunt van Dennis Stoevebelt. Na een mooi opgezette aanval wist Dennis erg knap af te ronden.

KCVO stelde daar niet veel tegenover. Hun spel speelde zich voornamelijk op het middenveld af.
Emst had het betere van het spel en na een mooie aanval van Emst redde de keeper van KCVO knap, deze bal kwam uiteindelijk voor de voeten van v.v. Emst 2 nestor Herman Bosch die zich niets bedacht en de bal van 35 metern in 1x op de slof nam. De bal vloog met een mooie boog het doel van KCVO in. En zo stond v.v. Emst 2 in de 26e min terecht op een 2-0 voorsprong.

Emst 2 had maar 1 doel en dat was de wedstrijd zo snel mogelijk op slot gooien door de 3-0 te maken. Hier kwamen voor de rust ook een aantal zeer goede kansen voor maar die troffen het doel niet.

Met een 2-0 ruststand gingen Emst en KCVO aan de thee.

In de rust moest Emst beide spitsen wisselen. Bram en Dennis verlieten het veld en Gerben en Michael kwamen er in.
De tweede helft begon zoals de eerste geeindigd was. Een beter combinerend Emst en een KCVO die op zoek ging naar de aansluitingstreffer.

Kansen om de voorsprong uit te breiden kwamen er wel voor Emst maar die vlogen er niet in.
In het laatste deel van de wedstrijd schroefde KCVO de druk wat op en kwamen een aantal keren gevaarlijk via de counter eruit.
V.v. Emst keeper Dylan van de Beek stond goed te keepen en voorkwam tegendoelpunten van KCVO. Ook bleef de verdediging van Emst gecontreerd spelen.

In de 78e minuut werd de leeggespeelde Herman Bosch vervangen door Tim Hogeboom en in de laatste minuten van de wedstrijd gebeurde er niet veel mee.

Na 90 minuten vond de goed fluitende scheidsrechter het welletjes en een 2-0 overwinning voor Emst 2 ging de boeken in.
Door deze overwinning staat Emst 2 nog steviger op de 2e plek.

Komende zondag wacht de lastige uitwedstrijd tegen Davo 2 en wel om 10:30 uur.