Pepijn van Zetten schiet v.v. Emst 2 met 4 doelpunten naar 2e plek in competitie.

Voorwaarts T 8

31 maart 2019 11:30

Dhr GM Mulder

Opstelling Emst 2

Vandaag stond voor onze v.v. Emst 2 om 11:30 uur de uitwedstrijd tegen Voorwaarts T 8 op het programma.
Eerder dit seizoen was de wedstrijd in Emst in een 2-0 overwinning voor Emst geeindigd.

Met 13 spelers reisden we af naar Twello.

De wedstrijd begon stroef en de grasmat die erg matig was mocht best als excuses gebruikt worden. Het veld was zo hobbelig dat er aan beide kanten veel foute aannames en hierdoor ook veel balverlies geleden werd. Toch was de jonge ploeg van Emst trainer Erol Berdo wel de bovenliggende partij.

De beste kansen waren in het eerste deel voor Emst maar deze werden niet verzilverd. Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Emst en toch kwam het uit het niets op achterstand. Een goede voorzet van Voorwaarts kan bij de 2e paal en daar stond een speler van hen helemaal vrij en kon vrijuit de 1-0 binnenschieten. Emst was gewaarschuwd.

Gellukkig was er nog voldoende tijd en deze achterstand om te buigen. Het zou wel lekker zijn om voor de rust te gaan scoren en dit lukte dan ook in de 34e minuut. Na een goede aanval kwam de bal voor de voeten van v.v. Emst speler Pepijn van Zetten en die bedacht zich niets en schoot de bal van een kleine 20 meter vanaf het doel in de kruising. De 1-1 stond op het scorebord. Emst wilde na dit doelpunt meer.

Voorwaarts probeerde er af en toe met een counter uit te komen maar goede keeperswerk en een scherpe verdediging sloegen deze aanvallen telkens goed af.  Vlak voor rust was het wederom Pepijn van Zetten die het net van de tegenstander wist te vinden. Een mooie voorzet over de grond vanaf de zijkant kwam voor zijn voeten en door het slechte veld was het eigenlijk best een moeilijke bal om binnen te schieten maar niet voor Pepijn, 1-2.
Dit was tevens de ruststand.

Na de thee werd er aan Emst kan 1 wissel toegepast. Bram Boeve kwam in het veld voor de meegestreden Michael Gerrits. Emst wilde zo snel mogelijk de overwinning veilig stellen maar Voorwaarts dacht daar anders over. Zij wilden de gelijkmaker maken. Af en toe kwamen zij wel voor het doel van Emst maar het leek niet helemaal hun dag te zijn want er lukte voorin vrij weinig bij Voorwaarts.

Emst raakte gewend aan het matige veld en ging beter voetballen. Er lag veel ruimte achter de verdediging van Voorwaarts en hier werd geprobeert gebruik van te maken. Toch duurde het nog tot de 67e minuut voordat er weer gejuiched kon worden door de Oranjehemden. Het was wederom Pepijn van Zetten die allean op de keeper van Voorwaarts afging. Deze keeper dwong hem naar de zijkant maar Pepijn omspeelde hem en vanaf de zijkant schoot hij erg knap de 1-3 binnen. De wedstrijd zal op slot. Net voor dit doelpunt was Tim Hoogeboom in het veld gekomen voor Herman Bosch.

Na de 1-3 gaf Voorwaarts het op. Zij vonden het wel welletjes, mede ook omdat het vandaag niet zo goed liep aan hun kant. Niet veel later na de 1-3 lag de 1-4 er al weer in. Een mooie aanval werd breed gespeeld en goed meegelopen Gerben van Huffelen schoot de bal snoeihard binnen. Het leek een zuiver doelpunt, zeker ook omdat de grensrechter van Voorwaarts niet vlagde. Toch had de scheidsrechter het anders gezien want hij vond dat Gerben voor de bal liep en zag buitenspel. Jammer van dit mooie doelpunt.

10 minuten voor tijd viel dan toch de 1-4 en het was vandaag de dag van Pepijn van Zetten want ook deze bal schoot hij weer heerlijk achter de keeper van Voorwaarts.  In het resterende deel van de wedstrijd gebeurde er niet veel meer en zo ging er een 1-4 overwinning in de boeken.

Door deze overwinning met 4 doelpunten van Pepijn van Zetten steeg Emst naar de 2e plek in de competitie. Helaas is de achterstand op de koperloper al 10 punten en heeft deze ook nog 1 wedstrijd minder gespeeld.