V.v. Emst 2 pakt vandaag weer 3 punten in thuiswedstrijd en stijgt hiermee nog 3e plek

WSV 7 (zon)

7 oktober 2018 10:00

Herwin Rozendal

Verslag v.v. Emst:
Vandaag de 2e thuiswedstrijd voor Emst 2 en wel tegen WSV 7.

In een heerlijk oktoberzon werd er om 10:00 uur afgetrapt op sportpark 't Hanendarp in Emst.
Emst 2 begon goed aan de wedstrijd en zette WSV direct onder druk.

In de 6e minuut werd er net buiten de 16 meter van WSV een overtreding gemaakt en de scheidsrechter gaf een vrije trap.
De afgelopen weken was er getraind op dit soort vrije trappen en deze werd zoals afgesproken genomen en kwam uiteidelijk voor de voeten van Pepijn van Zetten. Pepijn schoot deze snoeihard binnen, 1-0.

Na dit doelpunt wilde Emst 2 verder met druk zetten en voetballen. Dit lukte goed en WSV had het moeilijk tegen de mannen van trainer Erol Berdo.
Aan beide kanten kansen maar de meeste waren voor Emst. Om de wedstrijd op slot te gooien moest Emst 2 de gekregen kansen gaan afmaken. Helaas lukte dit niet en kwam er een 1-0 voorsprong op het scorebord.

Na de rust begon Emst 2 erg rommelig en de 2e helft was nog geen minuut bezig toen WSV de gelijkmaker binnentikte. Een paar grote fouten en niet scherp uit de kleedkamer komen waren de oorzaken.
De koppies gingen niet naar beneden en de mouwen werden opgestroopt. Vanaf de aftrap werd direct weer de aanval gezocht en een diepe bal op Bram Boeve kwam goed en hij wist goed gebruik te maken van zijn snelheid. Bram kwam 1 op 1 met de keeper en schoot de bal erg knap binnen.  De voorsprong stond weer op het scorebord, 2-1.

WSV raakte geirriteerd en was het af en toe niet met de goed fluitende scheidsrechter eens.
In de 54e minuut ging vv Emst 2 spits Pepijn van Zetten de 16 meter bij WSV in en hij werd van achteren getorpedeerd.
De bal ging op de stip en hier was geen VAR voor nodig om dat te zien.
Rik Kloezeman achter de bal en hij schoot beheerst de bal binnen, 3-1.

WSV was het spoor bijster en het was eenrichtingsverkeer van Emst 2 richting de keeper van WSV.
De vele kansen die kwamen werd niet afgemaakt en zo bleef WSV in leven. Na een schandalige overtreding van WSV op Bram Boeve mocht de speler van WSV met geel 10 minuten naar de kant. Hij mocht van geluk spreken dat de scheids hier geen rode kaart trok.

Vlak voor tijd viel de aansluitingstreffer van WSV. Een vrije trap over de grond werd door iedereen gemist en rolde traag achter onze keeper Stan Blokvoort. WSV ging druk naar voren zetten maar creerden in de laatste minuten helemaal niet meer.

Na 95 minuten was het welletjes en floot de goed fluitende scheidsrechter af bij een 3-2 voorsprong in het voordeel van Emst 2.
Door deze overwinning klimt Emst 2 naar de 3e plek in de competitie.

Volgende week mogen de mannen van Emst 2 afreizen naar Lelystad om daar te spelen tegen Batavia 2 die in deze competitie nog geen punten wisten te pakken.