V.v. Emst 2 wint van buurman sv Vaassen 3

25 november 2018 10:00

Jan Dijkgraaf

Opstelling

Vandaag voor Emst 2 weer een derby op het programma en wel tegen buurman sv Vaassen 3.

De teams zijn geen onbekenden van elkaar want de laatste seizoen kwamen ze elkaar vaak tegen waarbij de resulten over de jaren heen wel gelijkwaardig verdeeld waren.

Het was waterkoud toen er om 10:00 uur werd afgetrapt.
Al snel in de wedstrijd werd duidelijk dat sv Vaassen over een zeer geroutineerd team met oud Vaassen 1 spelers beschikte en onze v.v. Emst zette daar een jong team tegenover.
Toch hielden beide teams elkaar goed in evenwicht in deze wedstrijd. Vaassen had het meeste balbezit maar Emst verdedigde goed en kwam er een aantal keren goed en gevaarlijk uit. Een leuke en sportieve wedstrijd om naar te kijken. Kansen aan beide kanten maar het duurde tot de 37e minuut tot dat het 1e doelpunt viel. Een lange bal op de spits van sv Vaassen die de bal op de hoek 16 meter netjes op de bord wist aan te nemen. Omdat hij met de rug naar het doel stond draaide hij zich knap vrij en schoot de bal net onder de lat binnen. Een fraai doelpunt van sv Vaassen.

V.v. Emst gaf zich niet gewonnen en ging verder met het goede spel waar ze mee bezig waren. 4 minuten na het doelpunt van sv Vaassen kreeg v.v. Emst aanvaller Dennis Stoevenbeld de bal en hij paste deze scherp diep. Deze diepe bal werd door Rick Kloezeman netjes op de 16 meter teruggelegd op Vince van 't Ende die de bal zeer beheerst en bekeken binnenschoot, 1-1.

Deze gelijke stand leek ook de ruststand te worden maar niets was minder waar want op slag van rust werd de snelle rechtsbuiten van sv Vaassen binnen de 16 meter bij een sliding op de bal neergelegd, De scheidsrechter oordeelde dat dit een overtreding van Emst, dus een strafschop voor sv Vaasen was. Deze strafschop werd zeer beheerst binnengeschoten door de laatste man van sv Vaassen. Deze 1-2 ruststand kwam op het scorebord.

Na de rust 4 nieuwe spelers voor Emst 2 die met de overgebleven spelers op zoek gingen naar de gelijkmaker. Wederom waren beide teams aan elkaar gewaagd en kwamen er kansen aan beide kanten. Sv Vaassen kreeg genoeg mogelijkheden om de voorsprong te vergroten maar de v.v. Emst verdediging en keeper Stan Blokvoort wisten dit elke keer te voorkomen. Ook aan de v.v. Emst kon er gescoord worden maar dit lukte niet.

In de 66e minuut lukte dit wel. Het was wederom Dennis Stoevenbelt die een mooie aanval opzette. Uiteindelijk kreeg hij de bal terug en schoot deze mooi achter de keeper van sv Vaassen, 2-2. De spanning was terug in de wedstrijd en wie zou er met de punten vandoor gaan?
De wedstrijd bleef erg sportief, er werd aan beide kanten hard gewerkt. Mooi om te zien.

Nadat sv Vaassen om zo'n 20 meter van het doel een handsbal had gemaakt kreeg Emst een vrije trap. Dennis Stoevenbeld nam plaats achter deze vrije trap en schoot deze schitterend in de kruising binnen en hiermee had onze v.v. Emst 2 de achterstand omgebogen naar een voorsprong. Met nog een aantal minuten te spelen aan Emst de taak geen doelpunt meer tegen te krijgen.

Vlak voor tijd was sv Vaassen in de aanval en bij een onschuldig duel viel een speler van sv Vaassen op de grond waarbij hij zich opving op zijn arm. Dit leek niet helemaal goed gegaan te zijn want zijn hand hing scheef aan zijn arm. Het leek een polsblessure/breuk te zijn. Nadat hij gewisseld was en naar de eerste hulp vertrok speelden Emst en sv Vaassen de wedstrijd uit. Hier kwamen nog kleine kansen voor sv Vaassen maar dit leide niet tot doelpunten en zo pakte onze v.v. Emst 2 na 90 minuten een mooie maar ook knappe 3-2 overwinning op buurman sv Vaassen 3.
Hierdoor staan de mannen van trainer Erol Berdo nu op een nette 4e plek in deze competitie.

Volgende week wederom een derby voor Emst 2, ze mogen dan om 09:30 uur uit naar buurman KCVO 6.