V.v. Emst 2 weet niet te winnen van buurman KCVO 4

2 december 2018 9:30

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2

Vandaag mocht v.v. Emst 2 op bezoek bij buurman KCVO 4.
Beiden teams hadden voorafgaand deze wedstrijd 10 punten verzameld. Emst had hier 6 wedstrijden voor nodig en KCVO 7 wedstrijden.
Het weer was druilerig en er mocht op het kunstgras van het hoofdveld afgetrapt worden.
KCVO begon sterk aan de wedstrijd en je kon al snel zien dat zij gewend waren op kunstgras te spelen. Emst had hier meer moeite mee.
Toch voetbalde Emst scherp en gaven achterin weinig tot niets weg. Wel waren de beste kansen voor KCVO. Emst stelde hier een aantal couters tegenover maar beide teams misten scherpte voorin. Tot aan de rust bleef dit beeld hetzelfde.

Na de rust begon Emst sterker en leek de wedstrijd meer in balans te komen. Emst speelde korter op de tegenstander en kon de bal beter in de ploeg houden. In de 57e minuut ging het toch mis. Na een duw in de rug van een aanvaller van KCVO legde de goedfluitende scheidsrechter de bal op de stip. Hierna was er nog even discussie of de training binnen of buiten de 16 meter was gemaakt. Toch werd de strafschop toegekend en beheerst binnengeschoten, 1-0. Nadat de aftrap na dit doelpunt was genomen werd de bal door Emst naar achteren gespeeld en uiteindelijk terug op de keeper gespeeld. Hier werd een speler van KCVO over het hoofd gezien die er als de kippen bij was en de 2-0 binnenschoot. De wedstrijd leek binnen 1 minuut gespeeld te zijn.

Emst gaf niet op en bleef op zoek naar de aansluitingstreffer. Hiervoor werd er achterin ook 1 op 1 gespeeld. Kansen kwamen er wel maar raakten niet het doel. Sterker nog KCVO ging achteruit hangen en loerde op de counter die ze een aantal keren goed uitspeelden. 1 van die kansen zorgde voor de 3-0. Een domper voor Emst want het voetbal was best goed maar werd helaas niet beloond. Ook een domper was het geblesseerd moeten verlaten van het veld van Bram. Hij lijkt een hamstringblessure te hebben opgelopen en hierdoor kan hij vervroegd aan de winterstop gaan beginnen.

Volgende week wacht voor Emst 2 wederom een lastige tegenstander. Davo 2 komt op bezoek in Emst.