V.v. Emst 2 start competitie direct goed met overwinning

23 september 2018 10:00

Herwin Rozendal

Verslag:
V.v Emst 2 is vandaag de competitie goed gestart.

Een bijna voltallige selectie begon vandaag om 10:00 uur aan de wedstrijd tegen Voorwaarts T 8.
Alleen TIm Hogeboom (enkel) en keeper Stan Blokvoort (hoofdblessure) konden niet mee spelen.

Emst begon goed en scherp aan de wedstrijd probeerde direct tegenstander Voorwaarts vast te zetten en druk vooruit te geven.
Dit lukte aardig al bleef het voetbal in deze beginfase rommelig aan beide kanten. Passes die niet goed aankwamen en ballen die af en toe van de voet schoten. Toch nam Emst het initiatief in handen en kreeg de beste kansen. In de 22e minuut opende Gerben van Huffelen met een erg knappe kopbal de score, 1-0. Een vrije trap vanaf rechts werd perfect op het hoofd van Gerben gelegd en hij kopte de bal snoeihard achter de keeper van Voorwaarts. Het resterende deel van de eerste kende nog een paar kansen aan beide kanten maar gescoord werd er niet meer. Het merendeel van het spel speelde zich af op het middenveld.

Na de thee begon het harder te regenen. Dit weerhield beide teams er niet van voor hun kansen te blijven gaan. In de 2e helft werd Emst sterker maar gaf Voorwaarts nog niet op en kwamen af en toe gevaarlijk voor de sterk keepende Rick Mulder. Rick stond na een aantal weken blessureleed weer op het veld en deed dit vandaag erg goed. Hij stond er als een huis. Na 66 minuten spelen werd de bal via de linkerzijkant gespeeld en hier werd een mooi aanval opgezet. Het was Rick Beunk die knap vanuit de midden de bal achter de keeper van Voorwaarts wist te schieten, een mooie 2-0 voorsprong.

Dit mocht niet meer weggegeven worden en vv Emst 2 had dit goed door. Er werd zakelijk gespeeld en omdat Voorwaarts meer druk naar voren ging zetten kwam er ruimte achter hun verdediging waar onze aanvallers goed gebruik van maakten. Een paar dotten van kansen aan de kans van Emst ging er niet in. Deze hadden de wedstrijd op slot kunnen gooien. Zelf onze spits Pepijn wist de bal niet achter de doelman van Voorwaarts te krijgen. Hierbij raakte hij zelf een aantal keren de paal en de lat. Emst 2 bleef de bal goed rondspelen en bleef geconcentreerd voetballen. Voorwaarts probeerde het wel maar kwam eigenlijk nagenoeg niet tot goede kansen.

Na 90 minuten ging het nog harder regenen en vond de scheidsrechter van vandaag het welletjes. Een 2-0 einduitslag ging de wedstrijd app in.

Een mooi begin van het voetbalseizoen voor dit jonge vv Emst 2.

Volgende week staat de uitwedstrijd om 11:30 uur tegen WWNA 3 op het programma. Eens kijken of de mannen van trainer Erol Berdo de goede lijn kunnen vasthouden.