V.v. Emst 2 speelt knap gelijk tegen 4 klasser Robur et Velocitas 3

Herwin Rozendal

Opstelling

Verslag vv Emst:
Vandaag de laatste wedstrijd in deze bekerronde en wel thuis tegen reserve 4e klasser Robur et V 3.
Zij hadden in de eerste 2 rondes 2x met 1-1 gelijk gespeeld, terwijl wij er 1 gewonnen en 1 verloren hadden.
In theorie kon Emst 2 bij winst nog door naar de volgende ronde.

Om 10:00 uur floot scheidsrechter Herwin Rozendal voor het begin van de wedstrijd.
Al snel bleek dat Robur over een zeer ervaren team met veel routiniers beschikte en onze vv Emst 2 over een jonge ploeg die erg graag wilde voetballen. Het leek een leuke pot te worden.
Robur had in de 1e helft het meeste balbezet maar vv Emst 2 speelde heel behoorlijk en liet zich de kaas niet van het brood eten.

Na ongeveer 15 minuten spelen kreeg vv Emst 2 een vrije trap net buiten de punt 16 meter. Deze vrije trap werd direct op het doel van Robur geschoten en kwam via de scrimmige op de paal. Hier had Emst 2 pech.
Niet veel later een paar goede kansen voor Robur maar kort verdedigend werk en een uitstekend keepende Stan zorgden ervoor dat er niet werd gescoord. Net voor rust kwam Robur toch op voorsprong nadat een bal in de 16 meter niet goed weggewerkt kon worden door de Emster verdediging. De spits van Robur was er als de kippen bij en de 0-1 stond op het scorebord. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust hetzelfde beeld. Een goed georganiseerd spelend Robur en een hard werkend maat zeker ook goed spelend vv Emst 2.
Helaas werden er nog te weinig kansen gecreerd door onze vv Emst 2. Deze tweede helft leek een kopie van de eerste helft waarbij Emst 2 kansen had op de gelijkmaker maar Robur zeker ook de voorsprong had kunnen uitbreiden.

Een kwartier voor tijd gind vv Emst 2 achterin 1 op 1 spelen en werd er meer druk naar voren gezet. De opbouw van Robur werd verstoord en Emst 2 werd sterker. Mooi om te zien dat veel trainingsarbeid tot dit kan leiden. 8 minuten voor tijd werd dit gedurfde spel beloond. Het was Emst 2 invaller Tim van Huffelen die de bal in de 16 meter voor zijn voeten kreeg. Heel beheerst schoot hij de bal in de verre hoek en deze rolde op een mooie manier achter de keeper van Robur.

In het restant van de wedstrijd ging het spel alle kanten op en was het ook nog even wat feller. Maar na 92 minuten floot de goed fluitende scheidsrechter af en kon een 1-1 einduitslag naar de KNVB gestuurd worden.
Gezien het gehele wedstrijdbeeld een knappe prestatie van onze jonge vv Emst 2 ploeg tegen het gelouterde Robur et V 3.

Later op de dag werd ook de andere uitslag in deze poule bekend en bleek dat onze vv Emst 2 als reserve 5e klasser een knappe 2e plek in een poule met verder nog 3 reserve 4e klassers had behaald. Een mooie prestatie voor de mannen van trainer Erol Berdo.