2e bekerduel voor vv Emst 2 resulteert in mooie overwinning

9 september 2018 10:00

Gerjan Rodijk

Verslag:
Vandaag mocht ons jonge vv Emst 2 voor de beker aantreden tegen WSV 6 net als vv Emst 2 uitkomend in de reserve 5e klasse.

Leuk detail bij deze wedstrijd was het feit dat de kleinzoon van oud vv Emst voorzitter Jim de Bock bij WSV 6 meespeelde en de gehele familie de Bock vandaag terug was op sportpark 't Hanendarp in Emst.

Om 10:00 uur begon de wedstrijd onder leiding van scheidsrechter Gerjan Rodijk.

vv Emst 2 kwam sterk uit de startblokken en begon fel aan de wedstrijd. De afgelopen week is er door iedereen weer hard getraind.
Direct ontstonden er leuke kansen aan de kant van Emst maar er vielen nog geen doelpunten.
WSV kwam traag op gang maar werd geleidelijk sterker. Toch stond de vv Emst verdediging goed.

Emst 2 bleef kansen creeeren, iets was de vorige wedstrijden moeilijker was.
Toch viel het eerste doelpunt aan de kant van WSV en wel in de 15e minuut. Er werd onzorgvuldig verdedigd door Emst en WSV schoot de bal achter de goed keepende Dylan. Sneu voor het goed en hardwerkende vv Emst 2. Toch gingen de koppies niet omlaag maar juist de borst vooruit. Ook toen WSV niet veel later de 0-2 wist te maken. Gelukkig werd dit doelpunt vanwege buitenspel afgekeurd.

Na een klein half uur spelen zetten Emst een mooie aanval over meerdere spelers op en uiteindelijk was het Bram Boeve die heel beheerst de gelijkmaker binnenschoot. Een mooi doelpunt !!

Tot aan de rust golfde het spel op en neer. vv Emst 2 leek wat fitter en de spelers van WSV zaten veel op de grond. Na 45 minuten officlele speeltijd kwamen er nog 4 minuten bij want door een keeperswissel van WSV had het spel even stil gelegen. WSV maakte hier een hele show van.

In de rust 2 wissels aan de kant van Emst, de gebroeders Gerben en Michel kwamen in het veld voor Gerrie en Tim H.
Trainer Erol Berdo gaf aan dat we rustig moesten blijven en onze kansen goed moesten afwachten want er moest vandaag gewoon gewonnen worden.

In de 2e helft pakte onze mannen dit goed op. Er werd achterin weinig weggegeven en er werd steeds sterker gespeeld. Het overwicht op het veld was in het voordeel van Emst 2. Toch kwam WSV er bij foutjes aan de kant van Emst af en toe snel uit maar tot echte kansen kwam dit niet.

Na 56 minuten de 3e wissel aan de kant van Emst. Tim van H kwam in het veld voor Matthew. Emst 2 ging na de wissel op zoek naar een doelpunt en in de 61e minuut gebeurde dit dan ook.  Een voorzet vanaf de zijkant werd snoeihard binnengewerkt. Zelfs nadat de VAR geraadpleegd was was het nog niet duidelijk of dit een eigen doelpunt was of door Pepijn werd binnengewerkt. Uiteindelijk besliste de Uefa dat Pepijn dit doelpunt mocht bijschrijven.

Een terechte 2-1 voorsprong. Nu zien deze vast te houden en het liefst uit te breiden. Uiteindelijk hield de sterk keepende Dylan vv Emst 2 op voorspong door 2x erg knappe reddingen ter verrichten.
Een kwatier voor tijd de laatste wissel aan de kant van Emst 2. Jarno verving de leeggespeelde Bram.

In de 84 minuut maakte vv Emst 2 spits Pepijn zijn 2e doelpunt van de ochtend en deze was echt schitterend. Weer een aanval over meerdere schijven kwam hoog bij Pepijn die niet nadacht en de bal met een soort dropkick raakte en snoeihard en zuiver binnenschoot. Echt een fraai doelount en niet onbelangrijk de 3-1 voorsprong.

In het resterende deel van de wedstrijd verdedigde Emst 2 goed en gebeurde er niet veel meer.
Na 90 miuten stond de 3-1 als eindstand op de het scorebord.

Een hard werkend vv Emst 2 heeft op karakter deze overwinning binnen weten te halen. Mooi om te zien dat dit jonge team wekelijks stappen maakt.
Volgende week zondag de 3e bekerwedstrijd en weer thuis, nu om 10:00 uur tegen Ribur et V 3.