Jong vv Emst 2 weet niet te winnen maar kan goed mee met 4e klasser Voorwaarts T 5

Voorwaarts T 5 (zon)

Groep 1 75

2 september 2018 11:30

Dhr P Engelhard

Opstelling Emst 2

Vandaag de 1e bekerwedstrijd voor vv Emst 2 op het programma.
4e klasser Voorwaarts T 5 was de tegenstander maar dit uitduel werd gespeeld op de velden van sv Twello. Dit omdat de velden bij Voorwaarts nog niet goed genoeg hersteld waren van de afgelopen warme zomer.

Het was heerlijk voetbalweer en de mannen van 5eklasser vv Emst 2 hadden er weer zin in.

De wedstrijd begon rommelig en onwennig aan de kant van Emst en kort nadat de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd had gefloten lag de bal al achter onze doelman Stan. Rommelig uitverdedigen en een factor pech zorgden hiervoor. Toch liet vv Emst 2 het hoofd niet hangen en probeerden het spel weer op te pakken. Dit lukte bij vlagen aardig en in de 5e minuut leek de stand weer gelijkgetrokken te worden.
Een vrije trap / schot op doel werd door Gerben licht aangeraakt en bal viel in het doel van Voorwaarts. Iedereen dacht aan 1-1 maar de grensrechter zag Gerben in buitenspelpositie staan en de scheidsrechter nam dit over.  Dit zonder de beelden van de VAR te bekijken.

De wedstrijd ging alle kanten op en vv Emst 2 kwam beter in het spel en deed niet onder voor Voorwaarts T die toch een klasser hoger spelen..
Na dik een half uur spelen kwam toch die gelijke stand op het scorebord want na een mooie aanval wist Bram de bal binnen te schieten.  De opdracht van de kant na dit doelpunt was het vertoonde spel door te zetten en als het even kan met deze 1-1 de rust op te zoeken. Toch lukte dit niet want na een prachtige slalom van een speler van Voorwaarts schoot hij de 2-1 binnen. De verdediging van Emst stond er bij en keek er naar.

Met een 2-1 tussenstand werd de thee opgezocht.

In de rust waren er complimenten van de begeleiding over het vertoonde spel en de 2e helft moest dit voort gezet worden.

Na de thee begon de 2e helft met een Emst 2 dat meer vooruit wilde spelen en nog steeds een goed combinerend Voorwaarts T die loerde op de kansjes die ze ook in de eerste helft hadden gehad. In de 52e minuut werd er een overtreding door de vv Emst gemaakt en dit was op zo'n 20 meter van het doel van Stan. Achter de bal een speler van Voorwaarts en die krulde de bal werkelijk fantastisch van die afstand in de kruising. Geen enkele keeper had deze bal kunnen hebben. Een 3-1 voor Voorwaarts T.

vv Emst 2 speelde bij vlagen goed voetbal maar er werden ook nog wel fouten gemaakt en die zullen er de komende weken uitgehaald moeten worden. Ook bij de 4-1 van Voorwaarts ging er een fout van de vv Emst aan vooraf. Een speler van Voorwaarts T wil de bal voorzetten en tot zijn eigen verbazing verdween de bal achter onze keeper Stan, 4-1.

Ook na deze 4-1 bleef onze vv Emst als team spelen en gaven geen enkele seconde op. Dit harde werken als team werd uiteindelijk ook beloond met de 2-4 en 3-4 gemaakt door onze spits Pepijn. 2 knappe doelpunten in de 64e en 80e minuut waarmee de spanning terug in de wedstrijd kwam.

VV Emst 2 rook meer en ging steeds meer vooruit voetballen. Mooi om te zien dat deze jonge ploeg door deze 2 doelpunten weer zelfvetrouwen kreeg en in de laatste 10 minuten op zoek naar de gelijkmaker ging. De kansen kwamen er ook maar de bal ging er niet in en in de laatste minuten van de wedstrijd besliste Voorwaarts de wedstrijd door de 5-3 binnen te schieten.

Gezien het wedstrijdbeeld een terechte einduitslag waarbij Emst 2 met iets meer geluk wellicht gelijk had kunnen spelen.
Positieve van vandaag is dat er vorouitgang in deze ploeg zit en vandaag metname meer kansen gecreeerd werden dan afgelopen dinsdag tegen V en L 2.

Komende zondag de 2e bekerwedstrijd en wel thuis om 10:00 uur tegen 5e klasser WSV 6.