vv Emst 1 speelt erg goed en wint verdiend met 2-0 van 4e klasser Davo

9 september 2018 14:00

Dhr AJ Mielard

Verslag vv Emst:

Vanmiddag, zondag 9 september dan eindelijk de eerste officiële thuiswedstrijd tegen Davo uit Deventer. De zondag 4e klasser, die verleden seizoen nog meespeelde in de nacompetitie voor promotie naar de derde klasse. Uiteindelijk bleek TKD te sterk en bleef Davo daardoor 4e klasser. Vanmiddag kwam Emst goed mee tegen deze ploeg en wist het uiteindelijk met 2-0 te winnen door twee goals van Lucas de Jong. Jeroen van Essen (bovenbeenblessure), Rick Mulder(beenblessure) en Mark van den Esschert (werk) waren vanmiddag afwezig. Vince van 't Ende daarentegen had 's morgens al minuten gemaakt in het 2e.

De wedstrijd begon zo'n 6 a 7 minuten later, nadat de Wedstrijdzaken App van de teammanager van Davo niet helemaal deed, wat hij wilde. Techniek laat ons soms dus nog wel eens in de steek. Helaas werd dit vlak voor aanvang geconstateerd, omdat de opstelling nog niet helemaal duidelijk was van de gasten. Uiteindelijk kon de wedstrijd toch snel aanvangen.

De eerste helft was redelijk gelijkwaardig aan elkaar. Davo kreeg geen 100% kansen, Emst daarentegen wel. Het vizier stond niet echt op scherp. De keeper van Davo keepte een goede wedstrijd. Verleden seizoenen stond hij onder de lat bij de Epse/Gorssel Combinatie, maar vanaf dit seizoen speelt dit elftal niet meer op prestatief niveau en zijn ze afzonderlijk weer verder gegaan. Lucas, Wouter, Rick (vrije trap) en Dennis Stoevenbeld misten wat kansen en een buitenspelgoal werd afgekeurd nadat Lorenzo op moment van schieten buitenspel stond. Het was eigenlijk wachten op de 1-0, maar de ruststand was 0-0. Emst speelde goed positiespel, maar in de eindfase werd er te slordig met het balbezit omgesprongen, waardoor Davo eenvoudig op de been bleef. De goed fluitende scheidsrechter Mielard uit Apeldoorn floot uiteindelijk na exact 45 minuten voor de rust.

In de tweede helft een feller Davo, wat resulteerde in ruimtes op het middenveld en defensie van Davo. Met de behendige spelers, zoals Rick, Wouter, Lucas en Dennis resulteerde dit in goede kansen. Ook de later ingevallen Maximiliaan Beaart viel goed in en was in de 60e minuut betrokken bij de 1-0. Hij stuurde spits Lucas weg en met een simpele, subtiele voetbeweging passeerde hij de uitgekomen doelman: 1-0. 't Hanendarp explodeerde van vreugde, het was een aanval om je vingers letterlijk bij af te likken. Hierna liet Davo zich gelden, want met een hard schot op de lat kwam Emst zeer goed weg. Even later moest Stan (die zeer goed keepte) gestrekt naar de hoek, waarmee hij Emst 1 op cruciale momenten in de wedstrijd hield. De storm van Davo van zo'n 15 minuten ging even liggen.

Dennis Evers (alleen op de keeper af), Lucas de Jong en Rick van Mourik lieten het alle drie na om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Een spannende slotfase brak aan, waardoor Davo op zoek ging naar de gelijkmaker. Emst bleef op de been en het moest van diep komen. Uiteindelijk was een lange uithaal van Stan Blokvoort nodig om de Davo defensie nogmaals open te breken. Lucas de Jong ging alleen op de keeper af en verschalkte voor de tweede maal deze middag de keeper van Davo.

Een pluim voor alle spelers vanmiddag, die gestreden hebben voor elke meter. Maar nog belangrijker ook met goed voetbal, waarmee we de wedstrijd uiteindelijk terecht gewonnen hebben. Stuk zelfvertrouwen getankt richting de competitie toe.

Volgende week de laatste bekerwedstrijd tegen SC Klarenbeek 1. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur op sportpark 't Hanendarp. De dinsdag erop, dinsdag 18 september, speelt Emst 1 een oefenwedstrijd uit bij Robur et Velocitas 2. Deze wedstrijd begint om 20:00 uur.