vv Emst 2 wint in oefenwedstrijd knap van reserve 3e klasser WWNA 2

28 januari 2018 10:00

Herwin Rozendal

Verslag vv Emst:
Op 29/8 van 2017 stonden beide teams in Wenum Wiessel tegenover elkaar en eindigde hun oefenwedstrijd ter voorbereiding op de 1e seizoenshelft in een 1-1 gelijkspel. In deze wedstrijd speelde vv Emst 2 een erg goede 1e helft en was WWNA 2 in de 2e helft heer en meester.

Nu een half jaar later staan beide teams in de voorbereiding op de 2e seizoenshelft weer tegenover elkaar.
vv Emst 2 bezet op dit moment een 8e plek in de reserve 4e klasse en WWNA 2 een knappe 4e plek in de reserve 3e klasse.

Om 10:00 uur fluit scheidsrechter Herwin Rozendal voor het begin van deze oefenwedstrijd. Het weer is perfect en het veld ligt er goed bij al is het nog wat drassig van de afgelopen weken waar veel regen is gevallen.

In het begin van de wedstrijd is het voor beide teams weer even wennen in wedstrijdverband te spelen. De ballen stuiteren nog wel eens van de voet en aan beide kanten wat balverlies. vv Emst 2 zet WWNA 2 direct onder druk en daar lijkt WWNA 2 toch wat moeite mee te hebben.

Het spel speelt zich het eerste deel van de wedstrijd veelal op het middenveld af. vv Emst 2 doet niet onder voor WWNA 2 en af en toe wordt de aanval gezocht.

In de 12e minuut is er een mooie aanval van vv Emst 2 waarbij een voorzet /  schot op doel lijkt naast te gaan maar onze snelle Maximiliaan Beaart die net overgekomen is vanuit onze JO19-1 kan deze bal toch nog halen en schiet deze erg knap binnen, 1-0. De toon is gezet en vv Emst 2 wil meer.

WWNA 2 blijft mooeilijk in haar spel te komen en vv Emst 2 blijft goed en geconcentreed verdedigen. Hierbij nog wel opgemerkt dat beide teams nog wel wat foutjes maken maar goed daar zijn deze oefenwedstrijden voor. In de competitie moeten we er weer staan.

Richting de rust wordt WWNA 2 wel wat sterker en kunnen zij makkelijker de bal in de ploeg houden dan vv Emst 2. Toch stokt het bij WWNA bij de aanvallers. Weinig echte kansen en de vv Emst 2 verdedigers zitten er goed en kort op.

Na een klein half uur spelen krijgt WWNA 2 op 20 meter van het vv Emst doel een vrije trap. Deze vrije trap wordt voor het doel getrapt en komt diep bij de 2e paal. Een vv Emst verdediger moet deze bal tot corner koppen maar brengt de bal via zijn kopbal in de 16 meter voor het doel. In de scrimmige komt de bal via het hoofd van een vv Emst verdediger achter keeper Stan Blokvoort en de 1-1 staat op het scorebord.

In de resterende tijd tot aan de rust een zelfde beeld en geen verandering in de stand.

Na de rust 2 wissels aan de kant van vv Emst 2.
Iedereen begint weer fit te raken dus vandaag 4 wissels op de bank. Een luxe voor trainer Erol Berdo.

Na de rust eenzelfde beeld. vv Emst 2 kan eigenlijk makkelijk mee met reserve 3e klasser WWNA 2. vv Emst 2 ruikt dat er iets te halen valt dus gaat met de 2 nieuwe spelers verder waar het gebleven was. Gecontreerd verdedigen en goed omgaan met de gekregen kansen. Dit lukt een aantal keren goed en vv Emst 2 lijkt zelfs op 2-0 te komen maar de scheidsrechter keurt het doelpunt af op het vlagsignaal van de grensrechter van WWNA 2. De meningen verschillen hierover nog steeds ;-).

WWNA 2 lijkt tegen zichzelf te voetballen want er komt frustratie in de ploeg. vv Emst 2 komt beter in haar spel en speelt ontspannen maar wel erg geconcentreerd. Daar waar de bal soms weggeroeid moet worden gebeurt dat ook. Niet altijd even mooi om te zien maar wel effectief.

Met nog een kleine 20 minuten te spelen komen de laatste 2 wissel het veld in. vv Emst 2 wil deze wedstrijd winnen en dat wordt in de 76e minuut beloond met een doelpunt. Gerben van Huffelen kopt een voorzet knap binnen want dit was niet echt een makkelijke bal om de koppen.
De 2-1 verschijnt op het scorebord.

Nog een klein kwartier spelen om deze voorsprong vast te houden.  WWNA 2 probeert het in deze laatste minuten nog wel maar wordt voorin niet echt gevaarlijk waardoor vv Emst 2 keeper Stan Blokvoort het resterende deel van de wedstrijd zijn doel schoon houdt.

Na 90 minuten vindt de scheidsrechter het welletjes en wint Emst 2 knap en niet eens onverdiend met 2-1 van reserve 3e klasse WWNA 2.

Voor beide teams een nuttige oefenwedstrijd waarbij Emst 2 volgende week de competitie een vervolg mag geven tegen koploper KCVO 3.
Deze wedstrijd werd eind 2017 nog afgelast en toen als oefenwedstrijd bij EZC'84 gespeeld. Emst 2 verloor deze wedstrijd kansloos en heeft dus volgende week wat goed te maken. Deze wedstrijd begint om 10:00 uur voor de mannen van trainer Erol Berdo op ons eigen sportpark.