vv Emst 2 speelt sterk en wint knap van buurman sv Vaassen 2

29 april 2018 10:00

Dhr van Vliet

Opstelling Emst 2 (zon)

Vanochtend stond er een derby op het programma in de reserve 4e klasse.
De mannen van trainer Erol Berdo mochten afreizen naar buurman sv Vaassen.
De afgelopen jaren werd er gespeeld tegen sv Vaassen 3 maar dit seizoen is sv Vaassen 2 tegenstander.
Eerder dit seizoen speelden beide ploegen al tegen elkaar maar dat was is bekerverband.  Deze wedstrijd werd door vv Emst 2 destijds in Emst met 4-1  gewonnen.

Vandaag dan de wedstrijd in competitieverband.
Sv Vaassen 2 begon vandaag aan de wedstrijd als nummer 5, vv Emst 2 was de nummer 7.

Om 10:00 uur werd er op het hoofdveld van sv Vaassen afgetrap. Het was een gelijkopgaande wedstrijd waarbij Emst 2 kort op de tegenstander zat. Sv Vaassen had moeite de bal in de ploeg te houden. Het spel goflde in het eerste kwartier beide kanten op en er waren kleine kansen aan beide kanten.
In de 17e minuut was het vv Emst 2 spits Maximiliaan Beaart die goed doorging na een diepe bal die richting de achterlijn van sv Vaassen werd gespeeld. Door zijn snelheid kon hij die bal nog net raken en de bal verdween erg fraai achter de doelman van sv Vaassen 2, 0-1. vv Emst 2 begon de wedstrijd te controleren. sv Vaassen probeerde in balbezit wel naar voren te komen maar echte kansen leverde dit niet op. vv Emst 2 leunde achterover en probeerde via de counter er snel uit te komen. Dit lukte een aantal keren maar de 0-2 bleef uit. In de 26e minuut kon onze keeper Stan Blokvoort de bal na een redding niet goed verwerken en de sv Vaassen 2 spits was er als de kippen bij om de gelijkmaker binnen te tikken.
vv Emst 2 raakte niet in paniek en bleef voetballen. Vlak voor de rust kon sv Vaassen 2 op voorsprong komen nadat 2 verdedigers van vv Emst 2 elkaar verkeerd begrepen en een sv Vaassen 2 speler door kon lopen richting onze doelman Stan Blokvoort. Waar hij zelf had moeten schieten legde hij de bal terug op de 16 meter maar werd deze bal over geschoten.

Met een 1-1 gelijkspel gingen beide teams aan de thee.

In de rust gaf trainer Erol Berdo aan erg tevreden te zijn over het vertoonde spel en dat we deze lijn door moesten zetten. Voor geduld bewaren en dan zou het maar zo eens goed kunnen komen.  Na de rust kwamen Tim Vijge en Martin Langevoort in het veld voor Rene de Wilde en Wesly Pannekoek.

Inmiddels was het gaan regenen maar het spel ging door zoals het voor de rust geeindigd was. vv Emst 2 speelde geduldig en sterk terwijl sv Vaassen 2 meer balbezit had. Echt gevaarlijk werd beiden ploegen niet. Het spel speelde zich voornamelijk op het middenveld af. Na 11 minuten gespeeld te hebben in de 2e helft kreeg vv Emst 2 een hoekschop. Maximiliaan Beaart bracht de bal scherp voor de goal en vv Emst 2 verdediger Robbert Jan Goedhart kopte erg fraai de 1-2 binnen. Gezien het wedstrijdbeeld eigenlijk wel een terechte voorsprong. Hierna weer 2 wissels aan de vv Emst 2 kant. De gebroeders Gerben en Michel van Huffelen gingen naar de kant en Bram Boeve en Bas Tiemens kwamen voor hen in het veld. sv Vaassen 2 ging wat meer vooruit spelen om probeerde de gelijkmaker te zoeken. Er kwamen meer kansen voor hen maar de vv Emst 2 verdediging stond goed, het middenveld verdedigde goed mee maar zocht bij balbezit ook direct de aanval weer. Ditzelfde gold voor onze 2 spitsen. We speelden als een team. vv Emst 2 keeper Stan Blokvoort kreeg wel mee te doen maar stond elke keer goed zijn mannetje en verrichtte goede, belangrijke reddingen. In de 67e minuut de laatste wissel voor vv Emst 2. De goed spelende Sven Jansen verliet het veld voor Rene de Wilde die weer terug het veld in kwam. sv Vaassen leek het conditioneel moelijker te krijgen en vv Emst 2 wilde de wedstrijd op slot gooien.  Dit gebeurde in de 77e minuut gebeurde dit dan ook een stakke voorzet van de zijkant werd zeer beheerst binnengeschoten door Martin Langevoort. In het resterende deel van de wedstrijd probeerde sv Vaassen 2 het nog wel maar was het geloof in een overwinning helemaal kwijt. vv Emst 2 speelde de wedstrijd zakelijk uit en na 90 minuten kon vv Emst 2 3 mooie punten bijschrijven aan het totaal.

Een nette overwinning op een hoger geklasseerde buurman sv Vaassen 2.

Komende week 2 wedstrijden voor Emst 2. Op donderdag 3 mei staat de inhaalwedstrijd tegen V en L 2 om 19:00 uur op het programma.
En op zondag 6 mei om 10:00 uur een thuiswedstrijd tegen Victoria Boys 2.