vv Emst 2 zorgt in avondinhaalwedstrijd voor spektakel in de blessuretijd van de wedstrijd

V en L 2 (zon)

Mannen, 2, 4e klasse 10

3 mei 2018 19:00

Opstelling Emst 2 (zon)

Gisterenavond mochten de mannen van Erol Berdo een inhaalwedstrijdcompetitiewedstrijd spelen op de Vecht tegen V en L 2.
Zonder aanvoerder Tim Vijge waren de 14 spelers om 19:!5 uur klaar om de wedstrijd te beginnen.

Het veld was goed en het weer heerlijk om te voetballen.

Direct vanaf de start van de wedstrijd werd duidelijk dat beide ploegen moeite hadden te voetballen. Veel fouten en lange ballen zorgde ervoor dat het spel op en neer golde. Kansen aan beide kanten moesten tot doelpunten leiden. Na een klein kwartier voetballen kreeg V en L 2 mogelijkheid om op doel te schieten en de bal dwarrelde achter onze vv Emst 2 keeper. Juist op dat moment leek Emst 2 wat beter in het spel te komen. Niet veel later ging Maximiliaan alleen op de keeper van V en L 2 af en werd van achteren naar de grond getrokken. Normaliter weet je wat de scheidsrechter dan doet .... Deze scheidsrechter floot netjes en gaf een vrije trap. Maar waar normaal een rode kaart gegeven wordt was gezien het wedsrijdbeeld geel op z'n plaats maar die werd zelfs niet gegeven. De speler kreeg een waarschuwing dit niet weer te doen. Een onbegrijpelijke beslissing .....
De vrije trap werd genomen en het was Maximiliaan die achter de bal ging staan en erg knap de bal in 1x in het doel liet verdwijnen, 1-1.

VV Emst 2 werd sterker alleen door het hanteren van de lange bal en de laagstaande zon was het voetbal aan beide kanten niet goed.
In een scrimmage op de rand van de 16 meter van Emst werd de bal met de hand geraakt. De scheidsrechter floot voor een vrije trap voor V en L maar op advies van de grensrechter van Emst veranderde hij dit in een vrije trap voor Emst. Het bleek namelijk dat niet Emst hands maakte maar V en L de bal met de hand speelde.
Niet veel later ging er weer een Emsterspits alleen op de keeper af maar de bal werd rakelings naastgeschiten.

Na een half uur spelen werd de bal aan de linkerkant van V en L diep gegeven en daar waar de bal corner geschoten moest worden kreeg de flankspeler van V en L de bal toch nog voor en het was 2-1. Dit was tevens de ruststand.

In de rust wijze woorden van de trainer en de afspraak er vol met elkaar voor te gaan want hier mocht vandaag niet verloren worden. Sterker nog er moest gewoon gewonnen worden.

Helaas kwam aan alle goede bedoelingen 2 minuten na rust al een einde want V en L 2 maakte uit het niets 1-3 waar Emst daarvoor al een kans op de gelijkmaker had gehad.  Een domper.

De vermoeidheid begon toe te slaan, de scheidsrechter begon warriger te fluiten en de spelers meer te zeuren tegen elkaar en de scheidsrechter.
Dit alles kwam het spel aan beide kanten niet ten goede en het was al niet best.

vv Emst 2 gaf nog niet op en in de 52 minuut was het Sven Jansen die de bal netjes voor gaf uit een corner bal. De keeper van V en L schatte deze bal verkeerd in en sloeg de bal in eigen doel. 3-2.
Vanaf dat moment kwam er weer hoop voor Emst want er was nog tijd genoeg om er op en er over te gaan.
Kansen kwamen er zeker voor Emst maar ook voor V en L.  Toch werd er niet gescoord en hoe dichter we bij het einde kwamen hoe meer vv Emst 2 alles of niets ging spelen en V en L de genadeklap wilde uitdelen.
Dit leek V en L ook te gaan lukken want in de 91 minuut scoorden zijn uit een mooie counter de 4-2.
Net hiervoor had de scheidsrechter net aangegeven 5 minuten blessuretijd bij te trekken.
Hiervan waren er nog 4 over maar dit was onmogelijk om nog 2x te scoren.
V en L dacht de buit binnen te hebben.

Niets was minder waar want in de 94e minuut was het Gerben van Huffelen die de 4-3 binnenkopte en waar iedereen dacht dat de scheidsrechter hierna zou gaan affluiten mocht Emst 2 de bal nog 1x voor het doel pompen en laat Robbert Mulder nu in de 95e dus allerlaatste minuut de bal in een scrimmige voor zijn voeten krijgen en de verlossende 4-4 binnen te schieten.

Een bizarre ontknoping van deze wedstrijd waarbij gezien het wedstrijdbeeld de 4-4 eigenlijk best een goede weergave van de wedstrijd was.

Een zwaarbevochten punt en nu op naar zondag as waar een thuiswedstrijd tegen Victoria B 2 op het programma staat en wel om 10:00 uur.