vv Emst 2 wint voor de 3e keer dit seizoen van SV Vaassen 2

27 mei 2018 10:00

Gerjan Rodijk

Verslag vv Emst:
Nadat op 22/10 voor de beker met 4-1 gewonnen werd  en 29/4 voor de eerste keer in de competitie uit met 1-3 gewonnen werd stond vandaag de 3e ontmoeting tussen beide teams op het programma. Het was voor vv Emst 2 tevens de laatste wedstrijd van dit seizoen.

Trainer Erol Berdo had 15 spelers tot zijn beschikking. Raychel en Bram waren ziek en Gerwin Tellegen was met vv Emst 3 mee.

Tijdens deze warme ochtend floot scheidsrechter Gerjan Rodijk om 10:00 uur voor het begin van de wedstrijd. Niet veel later, zelfs in de eerste minuut van de wedstrijd mocht hij direct weer fluiten want de bal lag al achter de doelman van sv Vaassen 2. Deze 1-0 kwam van de voeten van Robbert Mulder die na een prachtig opgezette aanval dit doelpunt binnenschoot.

vv Emst 2 bleef sv Vaassen onder druk zetten en zij hadden hier geen enkel antwoord op. vv Emst 2 bleef goed voetballen en er bleven kansen komen. In de 12e minuut maakte sv Vaassen hands in de 16 meter met een penalty tot gevolg. Wie anders dan onze Rick Kloezeman mocht achter de bal gaan staan en hij schoot deze beheerst binnen. Wat een start voor de mannen van trainer Erol Berdo.

Nog geen 2 minuten later wederom een doelpunt maar wel aan de kant van sv Vaassen. Eigenlijk het eerste schot op doel werd door de in de zon kijkende doelman van de vv Emst verkeerd beoordeeld en de spanning was terug in de wedstrijd, 2-1.

Nou die spanning kwam er nooit want vv Emst 2 speelde een van haar beste helften van dit seizoen. Alles lukte en zowel achterin als op het middenveld en zelfs voorin waren we gewoon beter dan sv Vaassen 2. Het leek dat sv Vaassen 2 al met vakantie waren.

In de 21e minuut werd vv Emst 2 spits Maximiliaan op snelheid diep gespeeld en door zijn snelheid mocht hij alleen op de keeper afgaan. De verdedigers van sv Vaassen probeerde Maximiliaan nog te achterhalen maar hij was te snel voor hen en schoot ook nog eens heel knap de 3-1 binnen.

vv Emst 2 dacht de buit binnen te hebben en ging iets meer achteruit hangen. Hierdoor kwamen er toch meer kansen voor sv Vaassen. Na een half uur spelen redde onze vv Emst 2 doelman Stan Blokvoort een aantal keren erg knap en kwam vv Emst 2 goed weg na een bal op de paal.

Dit was ook het laatste was sv Vaassen in de eerste helft liet zien. Voor vv Emst 2 was het nog niet over want in de 39e minuut mocht Rick Kloezeman weer achter de bal gaan staan nadat de goed fluitende scheidsrechter Gerjan Rodijk wederom een strafschop had gegeven na een overtreding binnen de 16 meter van SV Vaassen op een vv Emst aanvaller. Rick bleef wederom koel en de 4-1 was een feit. Wat een luxe voorsprong.

Iedereen was tevreden met deze ruststand. Toch dacht Maximiliaan hier anders over want met een fenomenale actie schoot hij op slag van rust de 5-1 achter de doelman van sv Vaassen.

Na de thee 4 wissels aan de kant van vv Emst 2. De punten waren binnen voor Emst 2 en de 2e helft werd zakelijk afgehandeld. Nog wel een aantal goede kansen om de voorsprong te vergroten en een sv Vaassen dat het wel probeerde maar niet echt gevaarlijk meer wist te worden. Het was uiteindelijk wederom Maximiliaan die de eindscore op het scorebord van 6-1 op het scorebord wist te zetten.

Een paar minuten voor het einde van de wedstrijd was er een publiekswissel voor Tim Vijge en Robbert Mulder die samen met 9 anderen afscheid zullen nemen van onze selectie met met elkaar in een nieuw op te richten vv Emst seniorenteam gaan spelen.

Na afloop werden deze heren door de TC middels een speech per speler en mooi cadeau bedankt voor alle jaren trouwe inzet.
Ook onze 45 jarige aanvoerder Herman Bosch zal stoppen met het voetballen in onze vv Emst selectie maar hij blijft wel betrokken door als vv Emst 2 leider volgend seizoen door te gaan. Ook hij werd op dezelde manier bedankt.

Zo kwam er deze zondag een einde aan het voetbalseizoen 2017-2018 van vv Emst 2. Een mooi seizoen waar er in een aantal wedstrijden meer te halen was dan behaald maar per saldo een mooi seizoen onder leiding van trainer Erol Berdo.