vv Emst 3 weet niet te winnen van Victoria boys 6

Mannen, 3, 7e klasse 37

15 april 2018 10:00

Jaap van Zuuk

Vandaag moesten de mannen van PTB het opnemen tegen Victoria boys, een bizar slechte wedstrijd.

Voor de wedstrijd begon ging het vooral over de wedstrijd die later op de dag zou afspelen, wie gaat er kampioen van nederland worden. De meningen waren verdeeld en in de vroege ochtend komen ook bizarre verhalen naar boven.

Marty Mulder had de dag ervoor samen met Lars van Hunen een konijn gekocht.
De vraag die wij stelden waarom een konijn, vader Ruud Mulder  1 van onze 2 vaste supporters heeft een moestuin. In die moestuin groeit al jaren vele groenten, maar dit jaar is er iets opmerkelijks gebeurd. Ruud wou dit jaar alleen aardappels op het land hebben, dus begin je al vroeg met de voorbereidingen, namelijk aardappels poten. Samen met Marty en andere zoon Rick werden er 1000 aardappelen in de grond gestopt, in de hoop dat de aardappelen zich in 10 voud verdubbelen . Elke zaterdag gaan ze dan ook trouw naar naar hun akker om te kijken of er al een plantje naar boven komt, ze drinken een bak koffie en vertrekken daarna weer trouw naar Emstcity. Alles verliep zoals werd verwacht, tot afgelopen zaterdag. Ze komen bij hun akker en binnen een week is het van een mooie glad gestreken bruine grond een groene oase geworden. Marty trekt een plant uit de grond om te kijken hoeveel aardappelen eraan zitten en tot de verbazing van de Mulders zitten er geen aardappelen aan maar fel gekleurde oranje wortels. De schrik zat er goed in en wat ga je doen met meer dan 5000 wortels.  Net als ze besluiten om terug te gaan naar emstcity komt er een zwArte polo aan gereden ,  het was Lars v Hunnen! Marty vertelde zijn vriend wat er was voorgevallen en vroeg of Lars een idee had wat te doen met die oranje felgekleurde wortels. Lars hoef er niet over na te denken en zegt ''Dat is toch makkelijk, je koopt 2 konijnen een mannetje en een vrouwtje. Gooit een stuk gaas over het en land en laat de konijnen daar lekker een paar maanden lopen. De konijnen zullen zich in korte tijd vermenigvuldigen en als je dan rond emsterfeest hier terug komt zullen alle wortels wel op zijn en denk ik dat je rond de 2500  konijnen op je akker heb. Wat je daar dan mee gaat doen weet ik ook niet dat zien we dan wel weer. De Mulders vinden het een goed idee, en zeggen in koor 'Liever 2600 konijnen dan 5000 wortels. Ze stappen bij Lars in de auto en drinken er met zijn allen een lekker koud pilsje op.

De wedtrijd begon niet zoals hij begon althans, het spel wel maar de stand niet 1-1 doelpunt Klaas Jan Eenkhoorn