vv Emst 2 wint thuis van Alexandria 2 en stijgt naar een gedeelde 2e plek in de reserve 4e klasse.

Alexandria 2

Mannen, 2, 4e klasse 10

8 oktober 2017 11:00

Jaap van Zuuk

Verslag:
Na de goede thuiswedstrijd van vorige week tegen Heerde 2 mochten de mannen van trainer Erol Berdo vandaag aantreden tegen Alexandria 2.

Een speciale wedstrijd want Alexandria beschikt over een erg goede voorhoede, te weten oud Emst 1 speler Derk de Vries en Oud International en Ajax speler Andy van de Meijde.

Voor de wedstrijd werd door trainer Erol Berdo duidelijk gemaakt dat we door deze heren kort te houden kans op een overwinning zouden maken.

Om 10:00 uur floot scheidsrechter Jaap van Zuuk voor het begin van de wedstrijd.
Alexandria bleek over een voetballende ploeg te beschikken maar wel vooral op het middenveld en voorin. Hun achterhoede was wat trager en daar lagen de kansen voor Emst 2.

Emst 2 wachte vanaf het begin van de wedstrijd dan ook netjes af, liet Alexandria komen en probeerde met snelle counters toe te slaan.
De wedstrijd was onder controle,
Alexandria mocht in de eerste helft zelfs even met 10 man verder nadat Raychel Cijntjen gevloerd was terwijl hij op de keeper van Alexandria af sprintte, Omdat er nog een verdediger meeliep gaf scheidsrechter de verdediger die de overtreding maakte geel.

Met 11 tegen 10 was Emst 2 de betere ploeg en na 33 minuten maakte wederom Raychel Cijntje de openingstreffer. Een mooie aanval die knap binnengeschoten werd. 1-0.

Alexandria 2 bleef aanvallen maar Emst 2 gaf niets weg en de kansen die er kwamen werden gekeerd door de verdediging en de goed keepende Stan Blokvoort de vorig seizoen nog in de JO19 speelde en nu zijn plekje bij de senioren al helemaal gevonden heeft.

Voor de rust nog kansen aan beide kanten maar de 1-0 was na 45 minuten de stand om mee te gaan rusten.

Na de rust hetzelfde beeld, Emst 2 gaf weinig weg tegen een best goed combinerend Alexandria 2. Mooie acties van Andy van Meijde leiden niet te doelpunten en verdediger Michel van Huffelen had hem goed in de zak. Ook Derk de Vries kwam door het kortdekken van verdediger Robbert Jan Goedhart niet aan de bal.

In de 60 minuut werd er op het middenveld een pittige overtreding door een speler van Alexandria gemaakt. Wederom goed voor geel en die accepteerde hij dan ook netjes. Vanaf dat moment stond Alexandria weer met 10 man op het veld. Een andere speler van Alexandria was het niet eens met deze gegeven kaart en maakte die de scheidsrechter erg duidelijk. Scheidsrechter Jaap van Zuuk kon niets anders dan de rode kaart te trekken.

Het restant van de wedstrijd werd rustig uitgevoetbald en Emst 2 kreeg kansen om de voortsprong verder uit te breiden. Het vizier stond vandaag bij de vv Emst spelers niet op scherp. Ook Alexandria wist niet meer te scoren en zo bleven ook deze 3 punten in Emst.

Emst 2 stijgt hiermee naar een gedeelde 2e plek in de reserve 4e klasse, een mooi begin van dit seizoen.

Volgende week uit naar Victoria Boys 2 en kijken of daar ook punten te pakken zijn.